Vi söker en processledare till Kulturbryggan

Arbetsbeskrivning

Är du en person som kan skapa nytt, tänker kreativt och samtidigt får saker att gå i mål? Är du bra på att nätverka och entusiasmera andra? Har du erfarenhet av affärsutveckling, näringsliv eller idéburen sektor samt god inblick i kultursektorn? Då kanske denna tjänst är något för dig.
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vi söker nu en processledare till vår verksamhetsgren Kulturbryggan.
Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Kulturbryggan arbetar med att stödja banbrytande idéer inom konst och kultur. Som processledare kommer du att skapa en ny bidragsform som ska stödja initiativ till alternativa och kompletterande sätt att finansiera kultur.
I rollen ingår: 
Skapa en bidragsform med tillhörande arbetssätt.
Identifiera och söka upp projektidéer och initiativ som ligger i linje med den nya bidragsformen. 
Identifiera utvecklingsfrågor och bygga upp kunskap om alternativa sätt att finansiera kultur.
Bygga nätverk.
Leda workshops, både för interna och externa målgrupper, i kunskaps- och erfarenhetsutbyten.
Föra kontinuerlig dialog med och ge feedback till sökanden. 
Arbetet sker i nära samarbete med verksamhetsledare och handläggare på Kulturbryggan. Arbetsuppgifter inom Konstnärsnämnden kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
•       erfarenhet av att driva och slutföra projekt inom affärsutveckling eller liknande
•       erfarenhet av nätverksbyggande och samordning
•       erfarenhet av utvecklingsarbete
•       kunskap om och erfarenhet av kulturlivets finansiering, strukturer och organisationer
•       kunskap om affärs- och finansieringsmodeller
•       mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
•       mycket goda kunskaper i Officepaketet
•       relevant eftergymnasial utbildning.
Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
•       Som person är du driven och kreativ
•       Du är kommunikativ och har förmåga att entusiasmera samt bygga relationer och nätverk.
•       Du kan växla mellan det operativa och strategiska perspektivet och trivs med ett agilt arbetssätt.
•       Du har förmåga att tänka innovativt i relation till rådande strukturer inom konst- och kulturlivet.
•       Du har en god förmåga att identifiera och förstå olika frågeställningar för att bedöma vilken metod som är lämpligast.
•       Du är ansvarstagande och strukturerad.
•       Du har god social kompetens och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
Det är meriterande om du har omfattande kunskap om och erfarenhet av process- och projektledning, breda nätverk inom affärs- och näringslivet samt kulturlivet.
Om arbetsplatsen
Konstnärsnämndens uppdrag omfattar verksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt konstnärligt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar lokalt, regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom kultursektorn som tvärsektoriellt. Vi sitter i trevliga lokaler på Söder och är drygt 30 medarbetare.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 100 % under ett år, med möjlighet till förlängning till högst två år. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Konstnärsnämnden vill ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev med löneanspråk så att vi har det oss tillhanda senast den 13 april 2020 till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se. Använd diarienummer, Dnr KN Pers 2020/11.
För information om tjänsten kan du kontakta direktör Anna Söderbäck på tel. 08-506 550 80, eller via mejl till anna.soderback@konstnarsnamnden.se alternativt till verksamhetsledare Mikael Theorin på tel. 08-506 550 64, eller via mejl till mikael.theorin@konstnarsnamnden.se. Facklig företrädare är för SACO Marlene Karlén, tel. 08-506 550 57, eller via mejl till marlene.karlen@konstnarsnamnden.se. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för administration och verksamhetsstöd Åsa Finnström
08-506 550 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONSTNÄRSNÄMNDEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2020
  • Ansök senast: 13 april 2020

Besöksadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM

Postadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM, 11853

Liknande jobb


Evenemangskoordinator, vikariat

Evenemangskoordinator, vikariat

22 november 2024

21 november 2024

Projektledare

Projektledare

19 november 2024