OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.
Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.
Vill du vara med och forma framtidens läkemedelsproduktion? Vi söker en planerare som är redo att kliva in i ett företag mitt i en spännande förändringsfas. Här blir du en del av ett starkt team och arbetar i en miljö som erbjuder både utmaningar och möjligheter. Perfekt för dig som gillar att ta ansvar, tänka framåt och skapa effektiva processer!
Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Uppdraget startar enligt överenskommelse.
Din framtida utmaning
Som planerare är du en nyckelperson i Supply Chain-teamet på sju personer, där du jobbar nära Key Account Manager, inköp och produktion. Du ansvarar för att planera och boka produktion, hantera kundorder och långsiktigt bedöma det kapacitetsbehov som kundernas efterfrågan skapar. Genom nära samarbete med resten av teamet ser du till att leveranserna sker på ett tillförlitligt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Planering och bokning av produktionen samt hantering av kundorder.
- Översyn av prognoser och föreslå ändringar för att optimera tillverkningen.
- Upprätta körplaner och analysera kapacitetsbehov.
- Tillsammans med teamet och genom tvärfunktionellt samarbete skapa en effektiv och flexibel produktion.
- Samarbeta med Key Account Manager (KAM) för att säkerställa att prognoserna är pålitliga och att leveransmålen uppnås.
- Ha löpande kontakt med kunder, både på svenska och engelska.
- Underhålla grunddata i planerings- och affärssystemet för tilldelade produkter.
- Delta aktivt i utvecklingsprojekt, både pågående och framtida
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen behöver du:
- Eftergymnasial utbildning inom produktionslogistik/produktionsekonomi.
- Erfarenhet från tillverkningsindustrin, gärna kontraktstillverkning.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Erfarenhet av affärssystem (exempelvis M3/SAP) och goda Excel-kunskaper.
- En flexibel och kommunikativ personlighet som trivs i en föränderlig miljö.
Om konsultuppdraget
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du
ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
Information och ansökan
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica.maenpaa@axoconsulting.se
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42