OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABF Vux är ett kompetensutvecklingsföretag som erbjuder vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser med utgångspunkt i samhällets behov. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare och studerande. Vi är en språngbräda för våra deltagare och studerande att kunna nå sina mål. Vi ger våra deltagare en hållbar kompetens där kunskaper och färdigheter kan användas i flera olika sammanhang, hela livet. Vårt arbetssätt grundas i modern forskning. Vi arbetar långsiktigt och som ett led i detta återinvesterar vi alla medel till utveckling av verksamheten. Vi bedriver utbildningsverksamhet på uppdrag av kommuner inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, yrkesvuxenutbildningar samt yrkeshögskoleutbildning på uppdrag av MYH. Inom ABF Jobb, en del av ABF Vux, erbjuder vi omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten Stöd och matchning via Arbetsförmedlingen. ABF Vux ägs av studieförbundsavdelningen ABF Göteborg och har bedrivit verksamhet sedan 1997.
Vi söker projektsamordnare med högt driv
Vi startar en ny verksamhet med inriktning distansutbildning.
Uppdragsgivare är kommuner, myndigheter, företag och andra samarbetspartners. Nu söker vi en projektsamordnare som ska ansvara för uppstart och drift av vår distansutbildningsverksamhet inom gymnasiala kurser men även avrunda vår distansutbildning inom Yrkeshögskolan samt starta upp nya uppdrag.
Under året kommer du att starta upp flera nya uppdrag för olika uppdragsgivare, parallellt arbetar du med att befintliga kurser löper på och ska stämmas av med såväl uppdragsgivare, ansvariga lärare och andra interna resurser.
Om tjänsten
Under året kommer du att starta upp flera nya uppdrag för olika uppdragsgivare, parallellt arbetar du med att befintliga kurser löper på och ska stämmas av med såväl uppdragsgivare, ansvariga lärare och andra interna resurser.
Uppdraget kräver en hög samordningsförmåga. Ditt ansvar är att starta, driva och avsluta olika uppdrag med distansutbildning som den gemensamma faktorn. Det innebär bland annat att du ansvarar för att vi alltid har tillräckligt antal behöriga lärare som kan genomföra våra kurser i våra system och i enlighet med vår genomförandemodell. Du behöver kunna förklara ersättningsmodeller, introducera och finnas tillgänglig som stödresurs till de som arbetar med kurserna. Du arbetsleder lärarresurserna i projekten.
Tillsammans med vår IT-pedagog ansvarar du även för att hitta en strukturerad modell för att genomföra ändringar som är nödvändiga i kurserna. Du har många intressenter som behöver få tydliga riktlinjer om aktuella förutsättningar för uppdraget, förstå hur upplägg och genomförande ska ske plus uppmuntra till att hitta samarbetsformer där det finns behov. Du tar ta vara på de lärdomar som uppstår i projekten och inför ändringar i genomförandet eller strukturen när så krävs.
Du är navet mellan våra interna resurser i form av rektor, IT-pedagog, HR, administration, Verksamhetsansvariga med flera. Ditt ansvar är att vi levererar en distansutbildning med hög kvalitet i enlighet med de avtal som ligger till grund för verksamheten.
Vi söker dig som har
Du är en engagerad person med högt driv som kan skapa struktur medan projekt pågår. Du har en logistisk förmåga, ser smarta lösningar och använder digitala hjälpmedel som resurs i ditt arbete. Du är bra på att skapa kontakter både internt som externt och är van att hantera uppkomna problem. Du drivs av att skapa resultat, ha stort förtroende i att driva arbetet framåt och ha mandat att fatta självständiga beslut i samråd med tillgängliga resurser. Du dokumenterar ditt arbete löpande i syfte att skapa rutiner och riktlinjer för fler att följa. Du ser möjligheter i det mesta och får med dig människor i att komma framåt.
Det är en fördel om du har erfarenhet av liknande arbete inom utbildningssektorn. Som person är du kreativ, nytänkande, välstrukturerad och har en förmåga att få med dig andra. Du är väl förtrogen med vuxenutbildningens förutsättningar och har lätt för att anpassa dig till olika målgrupper.
Du har god datorvana och tycker om digitala hjälpmedel. Du behöver ha erfarenhet av att ha arbetat i en lärplattform och olika konferensverktyg, Du är drivande och positiv till utveckling av vår verksamhet i nära samarbete med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande och erfarenhet för uppdraget.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar våra värderingar gällande människan och samhället, vilket bland annat innebär att ha respekt för alla människors lika värde.
Anställning
Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtalet "Skolavtalet" mellan Idea och fackförbunden LR, LF, Vision och Kommunal.
Individuell lönesättning.
Vid frågor kontakta
Om tjänstens innehåll: Marie Rydne, marie.rydne@abfvux.se
Fackliga representanter Vision: Stefan Lagholm, stefan.lagholm@abfvux.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, dock senast 20-12-10
Till rekryteringsföretag och annonsförsäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt alla förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering.
Anställningsform
Tillsvidare med inledande provanställning
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Nyberg, uppdragsledare
070-164 42 18
Hanna Hägerland, LR
031-333 20 60 (växel)
Bia Håkansson-Michalski
0703-12 00 45
Hanna Hägerland
031-333 20 60 (vx)
verksamhetschef Bia Håkansson-Michalski
0703-12 00 45
Hanna Hägerland, LR
031-333 20 60 (vx)
MIchaela Zankl
Tel. 0733-28 70 33
Michaela Zankl
073-328 70 33
Michaela Zankl, verksamhetschef
073-328 70 33
Sandra Nyberg, uppdragsledare
0701-64 42 18