OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Redovisningsassistent hos Sagnérs Ekonomi kommer du att få arbeta med olika arbetsuppgifter i flera olika kunduppdrag tillsammans med andra redovisningskonsulter.
Arbetsuppgifter kan variera beroende på uppdragen men främst löpande bokföring, kund och leverantörsreskontra, löner samt avstämningar beroende på hur mycket erfarenhet du har.
Arbete ute hos kund förekommer på vissa uppdrag.
Vi söker dig som:
har minst 3 årig gymnasial utbildning i ekonomi och redovisning eller liknande yrkesförberedande utbildning.
har goda kunskaper i MS Office och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.
kan representera Sagnérs ekonomi i enlighet med våra kärnvärden
Personliga egenskaper
På Sagnérs värderas personliga egenskaper väldigt högt. Att vara en bra arbetskamrat är en självklarhet för oss. Dessutom bör du vara:
En lagspelande person som trivs med att ta eget ansvar men eftersom vi är en Auktoriserad redovisningsbyrå är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och följa de regler och rutiner som vi arbetar efter.
En god planering och kunna hålla deadlines är en förutsättning.
Den kontinuerliga kundkontakten kräver att du är serviceminded och bra på att lyssna och sätta sig in i vad kunderna vill ha.
Eftersom det förekommer varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du är prestigelös och kan rycka in där det behövs.
Du ska tycka att det är kul med nya uppgifter och att lösa problem.
Att du vill utvecklas och ha viljan att lära sig mer är viktiga egenskaper för oss.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är en heltidstjänst (möjlighet till deltid finns), under normala kontorstider. Tillträde sker omgående beroende på din tillgänglighet.
Förmåner
Gemensam träning på arbetstid med PT
Pensionsplan enligt gällande regler
Vi tillämpar flextid under eget ansvar.
Ansökan
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt!
Skicka in din ansökan, cv samt ett personligt brev med bild till info@sagners.se.
Har du frågor besvaras dessa av Mikael Sagnér via e-post mikael.sagner@sagners.se.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få läsa den!
Om företaget
Sagnérs ekonomi är en Auktoriserad redovisningsbyrå som följer REX, vilket är Srf:s regelverk för Redovisningsekonomer. Vi erbjuder helhetslösningar inom ekonomi, såsom kvalificerade tjänster av redovisning, löner och rådgivning mm. Vi har funnits sedan 2007 och är idag 9 st ekonomer med hög kompetens och olika specialiteter som arbetar tillsammans på kontoret som ligger centralt i Nacka med goda kommunikationsmöjligheter, lättåtkomligt för våra kunder samt för vår personal.
På Sagnérs har vi lång erfarenhet av att leverera ekonomitjänster och vet att alla företag har olika behov och förutsättningar. Vi har stort fokus på kundnytta och kundfokus, våra tjänster underlättar kundens arbete och ger kunden tid att focusera på sin kärnverksamhet. De flesta av våra kunder kommer till oss via vårt nätverk eller genom rekommendationer från våra kunder eller andra kontakter.
Vi arbetar aktivt med att effektivsera och digitalisera vårt arbetssätt, i samarbeta med Fortnox som är en av de branchledande i den digitala utvecklingen.
Våra kärnvärden är
Att vara Pålitliga innebär att våra kunder ska känna sig trygga när de anlitar oss. Det innebär bl.a. uppträda med god affärsetik, kompetens och yrkesskicklighet.
Att vara Jordnära innebär för oss att arbeta nära våra kunder. Innan vi åtar oss ett uppdrag ska vi veta att vi har kunskapen och de resurser som krävs för att göra ett bra arbete, vi ska också vara lyhörda för kundernas intressen.
Vi ska vara Utvecklande , vilket betyder att vara flexibla och ständigt förbättra oss för att hitta lösningar som gynnar våra kunder. Vi ska ta vara på våra medarbetares kompetens och erbjuda goda möjligheter till utveckling.
Vi ska vara Personliga genom att ha en ärlig och förtroendefull dialog med våra kunder och leverantörer.