OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ÖrebroBostäder AB (ÖBO) är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun. Vi har cirka 23 000 lägenheter och 1 000 kommersiella lokaler. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva bostäder och lokaler med bredd och variation i god boendemiljö. ÖBO har ett uttalat kundfokus och vår devis hem för dig, uttrycker vår vilja att möta olika behov och önskemål.
Till ekonomienheten söker vi en redovisningsassistent. Ekonomienheten består idag av 25 medarbetare med kompetenser inom redovisning, kravverksamhet, inköp och kontorsservice.
Som redovisningsassistent kommer du att arbeta med uppgifter inom internredovisning i Remotex och Husar. Du ska vidare kontera och sakgranska leverantörer, arbeta med leverantörsadministration och hantering av leverantörsfakturor för vår största interna avdelning i DCE och vidarefakturera en del av dessa. I arbetsuppgifterna ingår vidare fakturering av interna avtal månadsvis. Du ska också vara stöd och ge råd till medarbetare inom samma avdelning avseende fakturering. Även arbete med leverantörsfakturor kommer att ingå samt vid behov hjälpa till med övriga arbetsuppgifter inom enheten.
Vi tror att du har en ekonomisk gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa till Ingela Palmér, gruppchef redovisning, 019-19 43 36. Vi ser fram emot din ansökan senast den 26 januari 2017. Du söker den via Ansök-knappen nedan.
ÖrebroBostäder arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Våra medarbetare tycker att vi är en trygg arbetsgivare, att våra arbeten kännetecknas av ansvar, frihet och variation och att vi har goda utvecklingsmöjligheter och bra arbetskamrater. Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida www.obo.se. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.
ÖrebroBostäder AB tillämpar kompetensbaserad rekrytering och utgår från våra värdegrunder - människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ester Liljedahl, Chef ETK, VDT och Måleriservice
070-7194350
Per-Erik Friberg, Gruppledare Måleriservice
070-7194498
Marie Röjmalm, Chef Kundtjänst / Växel
019-19 42 88
Mona Liljenskog, Ordförande Vision
070-719 46 14
Bernt Andersson, Enhetschef
070-719 46 45
Hanne Andersen, Ordförande Fastighetsanställdas förbund
070-719 42 98
Lilian Hagnelius, Chef Fastighetsskötsel Centrum / Rosta / Vasa
019-19 42 14
Bengt Björndahl, Chef Projektledning
070-719 44 49
Petter Runesson, Chef Fastighetsservice
070-7194446
Åsa Medin, Chef fastighetsskötsel Varberga / Oxhagen
019-19 42 19