Vi söker en redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 230 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av nio enheter. En av enheterna är Administrativa enheten som består av ett 30-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv och diarium. Till den nyinrättade funktionen för ekonomi och upphandling söker vi nu en redovisningsekonom. Funktionen består idag av nio medarbetare som arbetar med myndighetens ekonomi- och redovisningsarbete samt upphandling.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontror, avstämningar och upföljning samt arbete med bokslut och delårsrapport. Vidare ingår kontakter och samverkan med medarbetare internt inom Länsstyrelsen och externt med andra myndigheter, organisationer och allmänhet varför du ska ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Kvalifikationer
Du har yrkeserfarenhet som redovisningsekonom samt relevant utbildning inom ekonomiområdet. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-programmet, främst Excel, samt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av statlig redovisning samt erfarenhet av ekonomisystemet Agresso/Milestone. 

Som person är du helhetsorienterad med ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du ska vara är flexibel och delaktig i verksamhetens utveckling och aktiviteter samt stötta kollegor i det dagliga arbetet. 

Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning sex månader kan bli aktuell.

Tillträde: Snarast efter överenskommelse. Anställningens omfattning: Heltid

Välkommen med din ansökan senast 2017-03-12 märkt dnr 112-1222-2017.


Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jämtlands län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön, individuell lön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024