OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en Redovisningsspecialist med erfarenhet av E-handel som är en fena på moms? Då är det precis dig vi söker! Uppdraget är ett omgående behov och kommer initialt att löpa 6-8 månader.
Du kommer att ingå i ett team med ca 7 personer som sköter redovisningen inom Norden och för koncernens Holdingbolag.
Företaget har en väldigt automatiserad redovisningsprocess men din främsta uppgift kommer att vara att sköta momsen för företagets E-handel som går live i november.
Det kommer inte att finnas utrymme för någon överlämning eller upplärning till denna roll varför det är viktigt att du själv är trygg i din kunskap och pedagogisk att förmedla den vidare till teamet. Du kommer själv att sätta rutiner och processer för momsredovisningen på plats.
Arbetet kommer att skötas ca 50% hemifrån och 50% på kontoret.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
Det viktigaste för detta uppdrag är att du är intresserad av och duktig på moms och trygg i dina kunskaper. Har du erfarenhet av E-handel sedan tidigare, gärna från både svensk och europeisk marknad är det starkt meriterande. Som person behöver du vara noggrann, pedagogisk och nyfiken samt ha ett starkt eget driv.
Om företaget
Företaget är ett globalt återförsäljningsföretag för marknadsledande produkter i kategorin friluftsliv. Kontoret är placerat i Solna och möjlighet till delvis distansarbete finns.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Renée Li, renee.li@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!