OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Recruitbyme är ett bolag som arbetar med rekrytering och utbildning som huvudsyssla och hjälper våra kunder med att öka sin egen affärsnytta, genom att leverera hög kvalité och service i alla de uppdrag som vi genomför. Vi sitter i trivsamma lokaler på Teknikparken i Gävle och arbetar med uppdrag över hela landet.
I rollen som rekryteringsassistent på Recruitbyme, kommer du att arbeta med att hitta våra framtida konsulter. Ditt fokus blir att hitta rätt kompetens till aktuell kravprofil, samt upprätthålla och förvalta våra kandidater som hanteras via vår rekryteringsplattform. Du kommer arbeta inom branschområdena IT, HR, ekonomi och fastighetsområdet, så det är en fördel om du har intresse inom dessa områden.
Arbetsuppgifterna handlar om att arbeta med annonsutformning, urval och kontakt med potentiella kandidater via mail, telefon och onlinemöten. Även annonsutformning och referenstagning ingår i arbetsuppgifterna.
Krav
Du har minst 1 år av studier inom personal-, beteendevetenskap eller motsvarande universitetsutbildning.
Vi tror att du är en prestigelös, driven, lyhörd och nytänkande person.
Du har en förmåga att driva dig själv mot högt uppsatta mål som kommer hjälpa dig i ditt arbete.
För att trivas i rollen bör du som person vara social, utåtriktad och ha lätt för att knyta nya kontakter.
Mycket god kommunikativ förmåga på svenska i såväl tal som i skrift.
Engelska är även det en fördel, då många av våra kandidater är engelskspråkiga.
Fördelar
Tidigare arbete inom rekrytering
Duktig på sociala medier, Linkedin för att söka och hitta kandidater
Arbetstiderna är flexibla, men vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta 4-6 timmar/vecka.
Du kommer att få utbildning i hur du ska använda vår digitala smarta rekryteringsplattform, så att du blir trygg i din roll som rekryteringsassistent.
Varmt välkommen med din ansökan, CV och personligt brev! Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot att höra från dig!