Vi söker en Reservdelskoordinator till Amada Scandinavia

Vi söker en Reservdelskoordinator till Amada Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Om företaget
AMADA Scandinavia AB är en del av AMADA koncernen, med säte i Japan. AMADA Scandinavia AB marknadsför och underhåller högteknologiska plåtbearbetningsmaskiner och kringutrustning av märket AMADA på den skandinaviska marknaden.

Maskinerna består huvudsakligen av laser, stans- och kombimaskiner samt kantpressar, gradsaxar och automatiseringsutrustning. Kunderna är framför allt precisionsindustri med produkter inom tunnplåt.

Huvudkontoret för AMADA Scandinavia AB ligger i Alingsås. Vi befinner oss i ett expansivt skede och förstärker vår serviceorganisation med en Kundtjänstmedarbetare. För mer information om företaget, läs på www.amada.eu


Dina arbetsuppgifter
I rollen som reservdelskoordinator utgör du en framträdande funktion där du är en primär kontaktperson för Amadas kunder inom eftermarknad. Du kommer att hantera den dagliga kontakten med kunder via epost och telefon och supportera vårt serviceteam med framför allt reservdelar. Rollen innebär att du är en central kontaktperson gällande offerter, order, fakturering samt logistikfrågor kring de reservdelar, produkter och tjänster som vår eftermarknadsavdelning erbjuder. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor med bland annat serviceplanering och andra funktioner internt.

Vidare ansvarar du för ordning, struktur, och städning på lagret och i utställningshallen. Du tar hand om upphämtning av delar, bevakning av specialverktyg/installationspallar, samt upprätthåller korrekta lagernivåer.


Din profil
Förutom att du har ett tekniskt intresse samt ett intresse för problemlösning och försäljning ser vi att du är serviceinriktad och tycker om att arbeta med många kontaktytor. Du har förmåga att förstå kundens behov och omvandla detta till ett aktivt sälj genom att agera engagerat, kreativt och lösningsorienterat. Du tar stort eget ansvar i ditt arbete att agera professionellt, hitta effektiva lösningar för våra kunder och säkerställa goda affärer för att tillsammans med ditt team nå uppsatta mål. Utmaningar tar du till dig som en möjlighet att utvecklas i din roll. För att lyckas hos oss behöver du trivas med ett strukturerat arbetssätt och att dagligen arbeta med digitala kommunikationsmedel. Teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är en stor fördel för att lycka i rollen.

Följande egenskaper och förmågor är viktiga för tjänsten.

Du är:
• Målinriktad
• Strukturerad och engagerad
• Ansvarstagande och noggrann
• Självgående och van att jobba med stort eget ansvar
• Trygg i rollen och drivs av sälj
• Social och gillar att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare

Du har:
• God datorvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som skrift
• B-körkort
• Om du har tidigare erfarenhet av reservdelshantering och lagervana är det meriterande samt om du har erfarenhet av att jobba i Excel, SAP, Salesforce.

Att jobba på Amada innebär en möjlighet att växa och utvecklas med Amada Scandinavia´s team. De verkar och samarbetar idag inom Amada UK Group som innefattar Amadas bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, England, Spanien och Portugal. Amada Scandinavia ansvarar även för export till Finland och de baltiska länderna.

På Amada jobbar de tillsammans för att skapa en positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor. Att ha ett bra psykosocialt klimat internt ligger som grund för företagets goda relationer till kunderna.
Låter detta som något för dig? Ansök på soderco.se med hänvisning till riktlinjer för GDPR. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 28 december 2022

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024