Vi söker en Sales Assistant till välkänt hissföretag

Vi söker en Sales Assistant till välkänt hissföretag

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta som sales assistent och tillhöra ett team med stor framgång. Då är det här rollen för dig.

I rollen som sales assistant kommer du att leda, ansvara och hantera företagets aktiviteter för att förbättra verksamhetens förutsättningar för att nå sina försäljningsmål. Du kommer i nära samarbete med företagets säljare att förmedla kontakter och styra upp detaljer såsom dokument, kontrakt, granskningar, underlag och offerter, både inför och efter försäljning. Det är en tjänst där det krävs att du är ordningsam samt att du trivs med mycket kundkontakt och har ett stort intresse för sälj.

En central del i rollen är ditt sinne för affärer, med fokus på att analysera marknaden, den egna verksamheten och potentiella kunder. Andra arbetsuppgifter som innefattas i rollen är:
- Registrera leads och affärsmöjligheter
- Assistera säljare i kundvård från start till signering
- Hitta och ta första kontakt med nya kunder
- Arbeta i CRM system
- Utföra säljaktiviteter med kunden i fokus

Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är förlagda måndag till fredag kontorstider.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.

Din profil
Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande relevant kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och klarar av att hålla flera bollar i luften samtidigt. Vi ser gärna att du har arbetat i en kundtjänst, som administratör eller som säljassistens sedan tidigare. Andra meriterande egenskaper är:
- Svenska och engelska i tal och skrift.
- Office-paketet
- Intresse av att göra affärer
- Arbeta såväl självständigt som i grupp
- Svenska och engelska i tal och skrift

Utöver att du som sales assistent skall ha ett intresse för affärer och utveckla de potentiella kunderna så väger också din personlighet tungt. Det krävs att du har ett driv att vilja utvecklas och utveckla, vara nyfiken, ha en god social förmåga och en hög servicenivå.

Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, emily.higgins@2complete.se eller 073-365 68 32.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Sökord: Säljassistent, Administrativassistent, Sales assistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024