OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utmana livsmedelsbranschen genom att arbeta på ett företag som ser att betesdjur är en del i ett större kretslopp? Vi söker dig som vill vårda och utveckla vår försäljning till butik, storkök och restaurang. Du har ett strukturerat sinne, gillar daglig kundkontakt och kan möta både våra utmaningar och kundens behov.
Gröna gårdar säljer ekologiskt, gräsuppfött nöt- och lammkött från ett 40-tal gårdar runt om i Västsverige. Vårt ansvar är att förädla det fantastiska arbete våra uppfödare lagt ned på att omsorgsfullt vårda naturen och föda upp djuren. Våra kunder är butiker, restauranger, storkök och privatkunder via E-handel i hela södra Sverige.
Ditt jobb blir att ta hand om våra företagskunder. Det innebär en stor portion ordermottagning och lageroptimering. De flesta av dina kunder har regelbundna leveranser och vårt jobb är att se till att de har det köttet de önskar sälja eller tillaga. Utöver medarbetarna på Lindholmen kommer du därför ha tät kontakt med vårt styckeri. Det ingår även i tjänsten att bearbeta nya kunder och kontakter för att utöka och utveckla affären.
Din tjänst utgår ifrån vårt kontor i Göteborg (Lindholmen). Vi arbetar med flexibla arbetstider och stort eget ansvar. Det är centralt för oss att du både gillar och respekterar den arbetsformen. Tjänsten är ute- och innesälj kombinerat.
Vi söker dig som:
Motiveras av sälj och service samt ser dig som en resultatinriktad och analytisk person.
Tycker om att strukturera din arbetsdag och dina uppgifter.
Gillar att nätverka och skapa nya kontakter samt vårda och utveckla befintliga relationer.
Har kunskaper inom företagsekonomi / prissättning. Vår affär är begränsad av den mängd detaljer som finns på ett djur, samt det faktum att vi arbetar med färskvaror, vilket kräver extra säljplanering samt en förmåga att improvisera och tänka snabbt.
Har relevant utbildning inom B2B-sälj.
Innehar B-körkort och behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.
Gillar att arbeta i ett mindre team på ett litet företag.
Tjänsten består av:
Orderbokning till befintliga kunder via telefon och mejl.
Vårdande av befintliga kundrelationer.
Nykundsbearbetning.
Event, demo och mässor: planering och deltagande.
Meriterande är:
Tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln med goda relationer till avdelningsansvariga i butikerna.
Erfarenhet av offentlig upphandling.
Ett stort mat- eller matlagningsintresse.
Tjänsten är ett vikariat på heltid för föräldraledighet från 1 maj 2020 till 31 december 2020 med stor möjlighet till förlängning.
Vi tar emot ansökningar löpande och sista dag att skicka din ansökan är fredag 13 mars.