OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Klockan är knappt halv sju när du kliver in genom porten till kontoret. Du går med glada steg upp för den stora trappan till köket, hälsar på några kollegor och häller upp en stor kopp kaffe. Det är bara några dagar kvar tills du ska hålla i en stor utbildning, dit flera kunder kommer och lyssnar och tittar när du lär ut hur man på bästa, mest effektiva sätt använder Acoems produkter. Du ser fram emot att kombinera dina kunskaper inom underhåll och industri med din passion för att lära ut. Du går ner till lokalen där utbildningen ska hållas senare i veckan och sätter i gång med förberedelserna. Du känner dig nöjd med ditt beslut att komma in tidigt idag så att du kan gå lite tidigare och njuta av höstsolen i eftermiddag - flexibilitet är något du värdesätter stort!
Låter detta som en dag i din smak? Då ska du läsa vidare om rollen som utbildare hos Acoem!
Acoem Sverige tillverkar och utvecklar laserbaserade mätinstrument. Dessa används för uppriktning och positionering av roterande maskiner för att maximera effektiviteten, minimera slitage och förebygga produktionsstopp.
Tillsammans med 150 distributörer arbetar deras drygt 800 medarbetare på 26 kontor, 5 produktionsenheter och 3 FoU-centra i 11 länder med att tillhandahålla våra kunder över hela världen med pålitliga underhållsverktyg.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer ditt primära fokus vara att utbilda, men du kommer även jobba en del med försäljning. Du kommer att arbeta inom alla typer av industriella miljöer. Som utbildare kommer du bland annat jobba med att:
• Ta fram utbildningsmaterial inför kurser
• Ha ekonomi- och budgetansvar kopplat till företagets utbildningsdel
• Hålla i kompetenshöjande utbildningar på plats på kontoret, ute hos kunder såväl som digitalt
• Säkerställa kvalitet i utbildningsarbetet
Vidare kommer du i samarbete med kontorets säljare jobba med försäljning av företagets produktsortiment, utbildningar med mera. Detta kommer ske genom att du åker på bokade säljmöten hos potentiella kunder inom svensk industri.
Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar. Då rollen även innebär att hålla utbildningar på andra orter, kommer en del nätter per månad spenderas på annan ort.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från att jobba inom industri, gärna underhållsbranschen, och som brinner för att lära ut. Du har praktisk erfarenhet från branschen och har gått vidare till nästa steg. Det är vidare en fördel om du har erfarenhet av att jobba med försäljning inom underhållsbranschen.
Vi tror att du är kreativ och driven och vill utveckla vidare det befintliga konceptet kring utbildningar. Vidare är du en lagspelare och vill alltid teamets, och företagets bästa.
Utöver detta ska du:
• Som minst ha relevant gymnasieutbildning
• Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Ha B-körkort
• Ha tidigare erfarenhet av att jobba i affärssystem
• Ett plus om du har erfarenhet av att arbeta med Google Workspace
Vad erbjuds du?
I rollen som utbildare hos Acoem erbjuds du flexibilitet i arbetet och en kultur som uppmuntrar till work/life balance. Du får möjlighet att jobba i en internationell miljö och vara med på Acoems resa. Möjlighet till tjänstebil finns.
Låter detta som din nästa utmaning? Kul! Vi ser fram emot att få in din ansökan på soderco.se, observera att urval sker löpande. Denna rekrytering sker i samarbete med Söder & Co, men du blir anställd direkt hos Acoem.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.