OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och relationsskapande person som är på jakt efter ett jobb där du får använda och utveckla dina kunskaper inom fastighetsförvaltning kommersiella fastigheter? Vi på Newsec söker just nu en erfaren kontraktsförvaltare till vår verksamhet i centrala Stockholm. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag!
Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 2000 medarbetare fördelade över samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar hela tiden.
Ditt Newsec
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och mod att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och eftersträvar mångfald.
Din roll
Som kontraktsförvaltare är du ansvarig för att på bästa sätt uppfylla kundens målsättning enligt förvaltningsavtalet. Du ansvarar även för att driva och utveckla hyresgästrelationer och uthyrning, utveckling av tilldelade fastigheter i centrala Stockholm samt innehar ett övergripande ansvar för tilldelade fastigheters driftnetto. I rollen som kontraktsförvaltare är du vår representant utåt gentemot kund, hyresgäster, entreprenörer och övriga leverantörer. Du har därför ett viktigt ansvar att kontinuerligt vårda dessa relationer, vilket sker i nära samarbete med övrig förvaltar- och driftsorganisation. Du kommer att samarbeta tätt med våra tekniska förvaltare och projektavdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter: Operativt ansvar för att upprätta resultat, budget- och prognosarbete och affärsplan för respektive tilldelad fastighet i samråd med teknisk förvaltare
Driva och ansvara för uthyrningsarbete, dvs. bevaka omförhandlingar, genomföra uppsägningar och överlåtelser av kommersiella kontrakt samt driva hyresförhandlingar och ansvara för uthyrning och kontraktsskrivning för kommersiella lokaler (nyuthyrning av lokaler genomförs i nära samarbete med representant från uthyrningsavdelningen)
Självständigt företräda fastighetsägaren i Hyresnämnden och andra instanser samt ansvarig för hantering av inkasso och obeståndsärenden samt, i förekommande fall, hålla kontakt med hyresgästföreningar
Administrativt ansvarig för hantering av försäkringsskador och skadereglering
Medverka för framtagning av projekterings- och förfrågningsunderlag inför eventuella byggprojekt, hyresgästanpassningar och underhållsprojekt
Bistå vid framtagande av kalkyler, upphandlingsunderlag och i förekommande fall nyckeltalsanalyser
Din profil
Du har en gedigen erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning och trivs på en arbetsplats där du får möjligheten att självständigt skapa och bibehålla goda kund- och affärsrelationer. Du har stor social kompetens och en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du värdesätter dina affärsrelationer högt, såväl internt som externt, och kan anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har ett högt driv att alltid uppnå bästa möjliga leverans mot kund.
Vi söker dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. ekonomi, juridik eller teknik alt. fastighetsförvaltarutbildning med goda referenser eller lång arbetslivserfarenhet inom relevant område
5-10 års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning Flerårig fastighetsteknik, drift och underhåll av kommersiella fastigheter
Erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete
Erfarenhet av att självständigt skapa och bibehålla kund- och affärsrelationer
God förhandlingsvana och kännedom om hyreslagen samt erfarenhet av kontraktsskrivning
Goda kunskaper inom allmän fastighetsrätt
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
B-körkort
Din värdegrund
Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.
Låter det här som någonting för dig?
Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ira Isaksson på 070-485 75 59. Observera att vi inte tar emot ansökningar per mail.
Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus