OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som Servicechef hos vår kund kommer du rapportera till Platschefen och tillhöra den lokala ledningsgruppen, Du kommer vara ansvarig för Personbilsverkstad och Kundmottagning.
Du ansvarar för att verkstaden profilerar sig som den bästa på servicemarkanden, detta innebär att kundnöjdheten avseende kvaliteten på service måste stå i fokus. Man kommer att arbeta med att utöka marknadspotentialen, profilering, lönsamhet samt skapa möjligheter för att försäljningsavdelningen ska kunna utvecklas.
Planering, analyser och styrning av resultatet utgör en viktig del av servicechefens ansvarsområde. Här tittar man på månatliga rapporter gällande nyckeltal, planering av kostnadsställen samt planerar budget.
I rollen ingår det personalansvar där du arbetar för att ha motiverad, engagerade och nöjda medarbetare. Du planerar för personalbudget och personalstruktur samt leder och styr medarbetarna för att uppnå kund- marknad- och resultatmålsättningar.
Din profil
För att lyckas i rollen som servicechef måste du ha flerårig dokumenterad erfarenhet i en ledande befattning och du är van att arbeta efter egen budget. Du har även lätt för att formulera dig, såväl i tal som i skrift, både på svenska och på engelska. Din datavana är över genomsnittet, främst i Office-paketet och det är meriterande om du har kunskaper i Automaster. Du har minst B-körkort och bör vara tekniskt orienterad.
Arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen samt erfarenhet från att ha arbetat i en större organisation är meriterande liksom formell bakgrund på högskolenivå inom för tjänsten relevant område.
Som Servicechef är det viktigt att du tycker om att arbeta med människor och det faller sig naturligt för dig att bygga team och att leda. Du är en lyhörd ledare som trivs i rollen att utveckla såväl människor som verksamheten. Du besitter ett gediget engagemang för vår verksamhet och du efterstävar ständigt förbättring och högre kvalité. Ditt affärsdriv, entreprenörskap och engagemang har du med dig i allt du gör och du lyckas även sprida detta till dina medarbetare. Du tycker om att fatta beslut och du följer upp det du åtar dig.
Du är effektiv i ditt arbete och du har ett flexibelt arbetssätt där du snabbt klarar av att omprioritera målen samtidigt som du kan arbeta mot flera mål samtidigt, även under tidspress. Du är strukturerad och har en god administrativ förmåga. Vi ser gärna att du har ambitioner att på sikt vilja utvecklas inom företaget.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lüning på telefon 0733 84 58 48 alt. caroline.luning@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson