OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV-koncernen är en global leverantör av transport- och logistiktjänster.
Med kontor och anläggningar i mer än 80 länder på sex kontinenter, tillhandahåller DSV logistiklösningar för tusentals företag dagligen. Vår räckvidd är global men vår närvaro är lokal och nära våra kunder.
DSV Road AB är ett av marknadens ledande transportföretag med platskontor på 19 orter i Sverige och 1024 anställda. Vi utför landbaserade transporter inom Sverige och hela Europa. Tillsammans med våra systerbolag DSV Air & Sea AB och DSV Solutions AB kan vi erbjuda våra kunder kompletta helhetslösningar för hela logistikkedjan.
Servicedesk arbetar inom avdelningen Business Support Services (BSS) i Sverige och är en del av Global IT.
Inom BSS finns det tre avdelningar, Servicedesk (SD), Business Process Support (BPS) och Project & Change (P&Ch).
I Servicedesk arbetar vi med att supportera våra interna användare samt även våra externa e-service kunder. Vi supporterar samtliga bolag inom DSV och jobbar tätt tillsammans med både BPS och P&Ch. Inom Servicedesk bistår vi med resurser till utbildningar, projekt (både lokala och globala) samt tester av olika system.
Vi söker nu en Servicedesk Specialist till vår Servicedesk. Du kommer ingå i ett team med totalt 9 engagerade medarbetare. I din roll kommer du främst att arbeta med att supportera våra interna och externa kunder via telefon eller mail. I arbetet ingår att delta i bemanningen av Servicedesk enligt ett förbestämt schema.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:
- goda kunskaper inom TMS system, meriterande med kunskaper inom Sjö och Flyg
- kunskaper inom EDI
- bevara god relation till våra användare och kunder
- har goda kunskaper i MS Office och en generell kunskap om olika IT system
- har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- har erfarenhet från transport- och logistikbranschen
Du som person:
- är utåtriktad och har lätt för att samarbeta i grupp
- är självgående och resultatfokuserad och ser det som en självklarhet att ge god service och leverera i tid.
- är flexibel och gillar högt tempo samt har förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt
- har ett intresse av att lära dig nya applikationer och system
Övrigt:
- Servicedesk (first line support), telefonsupport
- Second line support, support via telefon eller mail
- Felsökning/tester av olika system
- Utbildning av våra kunder
- Delta i olika projekt
- Resor kan förekomma
Placering i Landskrona.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast. Om du är intresserad och vill veta mer om tjänsten, kontakta då Håkan Eriksson på telefon 0418-39 12 00 eller via e-mail hakan.eriksson@se.dsv.com.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande rekrytering och urval. För nyanställningar i DSV Road AB kommer vi inför slutprocessen i rekryteringen att begära in Utdrag ur brottsregistret ifrån dig. Även alkohol- och drogtest görs innan anställning påbörjas
Kontaktpersoner på detta företaget
Janne Auvinen, Affärsområdeschef Terminal Lager
031-583846
Lee Haydon Chef UK/IE Automotive
031-58 87 53
Gunilla Brants
031-58 87 43
Joakim Friberg
0418-391616
Paulina Olsson
0418-391213
Raymond Andersson, chef trafikdirigering
031-583857
Kim Johansson, trafikchef
0418-38 90 22
Birgitta Ahlström
0418-389314
Fredrik Hahne / Trafikchef
0418-391629
Jan-Åke Ottosson, Gruppchef-trafik NO
+46733458443