Vi söker en Servicedesk teamleader!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som har erfarenhet av användarsupport och är en fena på att driva dina kollegor mot ett gemensamt mål. Har du lite erfarenhet av både IT-support och av att vara teamlead tycker vi att du ska ta en pepparkaka och läsa vidare!

DIN VARDAG
I rollen som servicedesk teamleader behöver du vara såväl teknisk kunnig som pedagogisk, lyhörd och noggrann. Med din tidigare erfarenhet inom servicedesk kan du bidra med din kunskap och vägleda ditt team tekniskt när något strular. Med din tidigare ledarerfarenhet vet du hur man kliver in och agerar både kollega och ledare när det behövs.

En vanlig dag kan innehålla allt från att stötta dina kollegor i den tekniska supporten, hantera incidenter och andra inkommande problem, försäljning, beställning och installation av utrustning samt systemadministrering. Ingen dag kommer vara den andre lik kort och gott!

VEM ÄR DU?
Vi ser att du har några års erfarenhet inom IT-support eller servicedesk där du har supporterat användare i diverse tekniska problem. Du har ett pedagogiskt tillvägagångssätt mot både användare som teamet. Vidare har du en bred problemlösningsförmåga som du använder dig av tillsammans med dina kollegor. Du har också tidigare arbetat i en ledande roll och är bekväm med att både delegera arbetsuppgifter, stötta vid behov och leda mot samma målsättning. Du drivs av tekniken och håller dig ständigt uppdaterad för att inte missa det senaste. Tjänsten kräver också att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska.

De tekniska kunskaperna vi ser att du har är:

- Windows - både klient och servrar
- Officepaketet
- Infrastruktur (Wifi, WAN/LAN, brandväggar)
- MS 365
- Sharepoint
- MS Teams
- Active Directory
- ITIL


PASSAR VI DIG?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Vendela Bennström (vendela.bennstrom@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2022

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024