OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som Innesäljare inom byggindustrin eller från andra industriföretag? Är du serviceinriktad, och har du förmågan att skapa värde för kunden? Då kan du vara den Innesäljare som vi söker till vårt affärsområde Hus & Retail.
Tjänsten är placerad i Huskvarna och du rapporterar till vår Hus & Retail Innesäljchef i Sverige.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar:
I ett aktivt och nära samarbete med våra utesäljare ska du bidra till att upprätthålla och förbättra servicenivån och kundupplevelsen. Rollen som Innesäljare har till uppgift att bygga och skapa värdefulla relationer både internt och med företagets kunder. I tjänsten som Innesäljare är du ansvarig för att skapa order/offerter utifrån kundens underlag och ge input från marknadens önskemål på utveckling av produkter och nya produkter.
Primära uppgifter:
Ta emot och registrera inkommande order
Svara på frågor från kund via telefon eller mail gällande produkter, sortiment, leveranstider eller övriga förekommande frågor
Ringa utgående säljsamtal till våra kunder
Registrera inkommande reklamationer i vårt reklamationssystem
Utifrån kundunderlag/ritning upprätta offerter med de mest kostnadseffektiva och genomtänkta lösningar för kund
Göra justeringar i offerter enligt överenskommelser med kund
Uppföljning av lämnade offerter och teknisk rådgivning till kund
Ta emot och registrera inkommande order (kan komma direkt från kund eller utifrån en tidigare gjord offert från oss)
Svara på frågor från kund via telefon eller mail gällande produkter, sortiment, leveranstider eller övriga förekommande frågor
Registrera inkommande reklamationer i vårt reklamationssystem
För att lyckas i rollen behöver du ha följande kvalifikationer/egenskaper:
Kvalifikationer
Vi söker dig som jobbat några år och fått erfarenhet av en eller flera områden. Dina kommande kollegor har erfarenhet av allt från försäljning, ekonomi till produktion. Du har gymnasieutbildning, gärna med teknisk eller ekonomisk inriktning. Datorvana är ett krav, du är van att ansvara för en del administrativa uppgifter samt du har kunskap i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystem är meriterande. Du talar och skriver svenska flytande samt har god kunskap i engelska.
Personliga egenskaper
Rätt personlighet är avgörande för att lyckas i rollen. Samarbetsförmåga är kanske den mest avgörande egenskapen för att utveckla långsiktiga kundrelationer och för att skapa en god arbetsmiljö internt i gruppen. Du tycker om att ha kundkontakt, är serviceinriktad och har lätt för att lära. Samtidigt har du känsla för affärsmansskap och kan vara övertygande och trovärdig i din dialog med kunden. Andra viktiga egenskaper är att du är strukturerad, stresstålig, flexibel och trivs med att arbeta självständigt.
Vi erbjuder
JELD-WEN är ett företag där frihet under ansvar präglar ditt dagliga arbete. Vi stöttar varandra och är måna om att skapa en bra arbetsmiljö. I din roll får du möjlighet att skapa ett internt nätverk som ger dig förutsättningar för personlig utveckling inom avdelningen och i företaget.
Under din första tid hos oss arbetar du från vårt kontor men när du kommit in i din roll erbjuder vi möjlighet att till viss del av din arbetstid arbeta hemifrån.
OM JELD-WEN
JELD-WEN Europa är den ledande dörrleverantören på den europeiska marknaden. I hela Europa strävar vi efter att tillmötesgå våra kunders önskningar och behov. Vårt sortiment är fullt av standarddörrar, exklusiva högkvalitetsdörrar, specialdörrar samt alla tänkbara projektdörrar.
Swedoor (JELD-WEN Sverige AB) producerar och levererar högkvalitativa dörrlösningar till i första hand de skandinaviska länderna. Produktsortiment innefattar allt från klassiska inner- och ytterdörrar, anpassade ljud-, brand- och säkerhetsdörrar till extrema specialdörrar som exempelvis skyddar mot farlig röntgenstrålning.
Kontaktinformation och ansökan
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 25 september 2022.
Om du vill veta mer om tjänsten eller JELD-WEN som arbetsplats kan du kontakta Anna Larsson, Innesäljchef Hus & Retail på +46 73 0673400.