Vi söker en självgående ekonomi- och redovisningsansvarig.

Arbetsbeskrivning

Maxkompetens Sverige AB

Dina arbetsuppgifter
Maxkompetens söker nu en ekonomi- och administrationsansvarig åt vår kund Batavus Vartex AB som är en del av Accell group. Tjänsten är placerad i Varberg.

Om kunden

Vartex är en av landets mest väletablerade grossister inom cykel, MC-tillbehör och motionsredskap. Företaget grundades 1948 och ingår sedan 2011 i holländska Accell Group, som i sin tur är en av världens ledande leverantörer inom cykel och motion. Batavus Vartex omsätter ca 100 miljoner och har 23 anställda.
Nuvarande ekonomiansvarig vill under hösten börja arbeta deltid för att i början på nästa år sluta sin anställning. För att få en så mjuk övergång som möjligt söker vi nu en ersättare.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara ansvarig för företagets ekonomi och administration.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a:
Löpande redovisning
Kund och leverantörsreskontra
Avstämningar
Månads- och årsbokslut
Skatter och momsredovisning
Rapporter till div. myndigheter. bl.a. SCB
Budget och prognoser i samarbete med våra produktansvariga
Kontaktperson och ansvar för vårt affärssystem SCALA, varför erfarenhet av liknande affärssystem är viktigt.
Delaktig i utvecklingen av vårt ekonomisystem.
Ansvar för att lagar och regler följs
Likviditetsplanering
Löner
Stödja affärsledningen med analyser och information.
Visst personalansvar
Semesterplanering
Övergripande ansvar för administration och rutiner.

Du kommer att rapportera direkt till huvudkontoret.



Din profil
Du som söker har en ekonomisk utbildning i botten och minst 5 års erfarenhet från liknande arbete.

Du drivs av ökat ansvar och strävar hela tiden efter att tillsammans med affärsledningen utveckla företaget och dess resultat.

Vidare är det viktigt att du har en djup affärsförståelse och vet att kunden alltid ska vara i fokus. Som person är du utåtriktad, har lätt för att arbeta i ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du en person med pondus, är prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter.

Svenska och mycket goda engelskakunskaper i både tal och skrift är ett krav.

Lön: Individuell lönesättning
Start: Omgående
Arbetstid: Heltid, 7.30-16.30

Vi tillämpar löpande urval så sök gärna redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.maxkompetens.se.Välkommen med din ansökan!


Om oss
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 11 februari 2014

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024