OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den som någon skulle ringa om de krockat med bilen? Eller fått en repa? Om du börjar jobba på vår fordonsskadeavdelning så har du möjligheten att vara den som skapar trygghet för våra kunder när olyckan eller oturen varit framme. Här får du vara med och skapa trygghet och möjligheter för Östgötarna varje dag i det som vi kallar trygghetsfabriken.
Som Skadereglerare i Fordonsskadegruppen möter du via telefon, videomöte eller digitala kanaler våra kunder som vill göra en skadeanmälan med anledning av att det skett en skada på deras fordon. Arbetet innebär mycket kundkommunikation och ställer höga krav på ett gott bemötande i både tal och skrift för att på bästa sätt hjälpa kunden i sitt skadeärende.
Tjänsten innebär mycket eget ansvar då du själv utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, Trafikförordningen, praxis och gällande lagstiftning. Till din hjälp har du självklart dina engagerade kollegor i gruppen som stöttar och hjälper varandra. Gruppen har också ett nära samarbete med övriga medarbetare inom skadeavdelningen och bolaget. I rollen kommer du ha kontakt med andra försäkringsbolag, verkstäder och hyrbilsfirmor för att inhämta information och göra korrekta bedömningar av skador.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utpräglad servicekänsla, är engagerad och positiv, och som alltid vill göra ditt yttersta för kunden. Du tar stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter och att utveckla dig själv och våra arbetssätt. Det är viktigt att du har goda datakunskaper och trivs med ansvarsfulla administrativa uppgifter som kräver att du är noggrann, handlingskraftig och beslutsam.
Vi verkar på en marknad som förändras och utvecklas och där digitalisering och automatisering kommer ha en stor inverkan på framtida arbetssätt. Det kräver att du som person är anpassningsbar, nyfiken och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta processtyrt eller tidigare erfarenhet av att delta i projekt.
Det är meriterande men inget krav att du har kunskap inom fordon, det viktigaste är att du kan bemöta människor. Vidare har du stor empatisk förmåga samt en ambition att lösa problem sett ur kundens synvinkel. Då tjänsten innebär mycket kundkommunikation värdesätter vi att du enkelt och korrekt kan uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Besitter du andra språkkunskaper, så är det meriterande.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten Kontakta Skadechef Fordon privat Britt-Marie Järnkrok, 013-290765, har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Partner Elin Wigert 013-290788 Facklig kontaktperson, Forena, Maria Fredén 013-290602. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
Vi kommer i denna process att arbeta med löpande urval så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt men allra senast 12 oktober. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett kompetensbaserat och fördomsfritt arbetssätt och därför rekryterar vi gärna utan ett personligt brev och använder oss istället av arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.