OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en framåt och driven person som utbildat dig och hunnit arbeta något år till processingenjör? Vill du få en spännande roll som konsult inom process och anläggning? Då kan detta vara rätt för dig. Skicka in din ansökan redan idag eller tipsa någon du känner
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i den division som arbetar inom process och anläggning på företaget.
I rollen som processingenjör kommer du att få vara delaktig i projekt tillsammans med de mer seniora processingenjörerna. Till en början handlar det mycket om att administrera och assistera de projektledare och processingenjörer som finns på plats idag för att lära dig arbetet från grunden.Men tanken på sikt är att du ska kunna ta dig an en roll som delprojektledare och därmed driva egna projekt.
Inom divisionen arbetar idag 4 personer som alla arbetar som projektledare ute hos kund och det är dessa personer som du till en början, innan du är redo att ta dig an egna projekt, kommer att stödja med olika arbetsuppgifter.
Du kommer, som det ser ut i dagsläget, att redan från början arbeta som konsult ute hos företagets kund. Du får vara delaktig i hela processen från kravspecifikation och utredningar till att en slutprodukt levereras till kund. Arbetet kan innebära mindre utredningar och författande och olika dokument, kontakt med leverantörer, ta in offerter, göra beställningar, skriva protokoll, rita i CAD. Detta är endast exempel på vad ditt arbete kan innebära – det är du själv och din egen drivkraft som sätter gränserna för vilka arbetsuppgifter du kan ta dig an.
Hos vår kund ges du goda chanser att utvecklas som person och i din yrkesroll som processingenjör.
Om företaget
Vår kund är ett teknikkonsultföretag med kontor runt om i hela Sverige och även på ett par platser utomlands. De består av ett flertal divisoner med olika specialistområden och den division som vi nu söker en ny medarbetare till arbetar inom process och anläggning. De arbetar bland annat inom energibranschen, kärnkraft, kraftvärme och processindustrin.
Det är en platt organisation med snabba beslut och stora påverkansmöjligheter.
Din profil
Du som söker tjänsten som processadministratör har läst en högskoleingenjörsutbildning inom området. Du har dessutom varit ute i arbetslivet inom någon av följande industrier:
Byggbranschen, Energi - och/eller Processindustrin.
Då tjänsten handlar mycket om dokumentation är det ett krav att du har lätt för att uttrycka dig i skrift. Du behärskar MS Office program såsom word, powerpoint och excel. Du som söker har ett stort tekniskt intresse.
För tjänsten krävs att du har körkort.
Meriterande ser vi om du har tillgång till egen bil.
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.
Meriterande är om du har viss kunskap inom autocad, ex 3DCAD, 2DCad.
För att passa i rollen som processadministratör och arbetet med projektadministration samt på sikt i rollen som delprojektledare så ser vi att du är driven, framåt och självgående. Du har förmågan att på lämpliga sätt söka upp den information som krävs för att du ska kunna utföra ditt jobb. Som ny på jobbet är det viktigt att du vågar fråga tills du förstår. Du är en social person som trivs med kundkontakter och som på bästa sätt representerar företaget ute hos kund.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Tillträde Hösten 2015
Tjänsten är på heltid.
Ort: Norrköping
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna