OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med skulder?
Handelsanställdas arbetslöshetskassas huvudsakliga verksamhet är att administrera arbetslöshetsförsäkringen enligt gällande lagstiftning med tillhörande krav för våra drygt
165 000 medlemmar. Vårt arbete ska ske både effektivt och med högsta kvalitet.
Vi söker en Skuldhanteringsansvarig tillsvidare till vårt kontor i Stockholm!
Huvudsakliga uppdraget i tjänsten är att se till att de som fått ersättning som de inte haft rätt till, ska betala tillbaka sin skuld. Vi använder systemverktyget Collect som stöd i det arbetet.
Du kommer även att arbeta nära Handels a-kassas ekonomiansvarige för att utföra visst ekonomiadministrativt arbete och fungera som ekonomiansvariges backup vid dennes frånvaro. Vi ser därför gärna att du har utbildning eller erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete.
Vår styrelses säte är placerad i Stockholm och i tjänsten ingår visst styrelse och stämmoarbete av administrativ karaktär.
Vi söker dig:
Som lägst har fullföljd gymnasial utbildning med godkända betyg, inriktning ekonomi eller liknande. Adekvat högskoleutbildning är meriterande.
Som vi gärna ser har erfarenhet av skuldhantering och ekonomiska arbetsuppgifter sedan tidigare.
Som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, då arbetet kräver noggrannhet, struktur och ordning.
Som kan förstå och förklara på god svenska, eftersom vi arbetar med lagstiftning som kan uppfattas som byråkratisk och svår att förstå för den som inte arbetar med det dagligen.
Du kommer att ha kontakt med gäldenärer per telefon och skrift varför det är meriterande med vana att hantera samtal med människor i olika situationer.
Personliga egenskaper
Du är en positiv person som ser möjligheter före hinder och trivs med att samarbeta med andra. Du drivs av att arbeta resultat- och målinriktat och får saker klara i tid. Du arbetar strukturerat och gillar att bidra till att utveckla och förbättra verksamheten. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Anställningsvillkor och kontaktpersoner
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Du har reglerad arbetstid enligt AFO-avtalet och vårt lokala arbetstidsavtal med 36,66 tim/vecka.
Frågor om tjänsten besvaras av HR-ansvarig Madeleine Andersson 010-450 25 39 eller vårt fackliga ombud Jessica Andersson Yusufi 010-450 84 08.
Ansökan
Din ansökan, märkt med ”Skuldhanteringsansvarig” inklusive personligt brev och CV mailar du till akassan.personal@handels.se senast den 19 april 2020.
Vi samarbetar med Handelsanställdas förbund och vill att du delar våra
värderingar avseende frihet, demokrati och social rättvisa i både tanke och handling.
Behandling av personuppgifter om dig
Vi följer Dataskyddsförordningens krav på behandling av personuppgifter. Genom att ansöka om anställning hos oss samtycker du till att vi får behandla dem, samtycket är den lagliga grunden för vår behandling. Vi behandlar huvudsakligen dina uppgifter för att a-kassan som arbetsgivare ska kunna fullfölja sitt ansvar kring rekryteringsprocessen och samla in de personuppgifter som behövs vid en eventuell anställning. Vi använder inte dina personuppgifter till något annat ändamål. Dina personuppgifter registreras i vårt system först om och när du tackat ja till erbjudande om anställning. Under rekryteringsprocessen är dina uppgifter skyddade och det är endast behöriga som har åtkomst till dem. När rekryteringsprocessen är avslutad gallras de uppgifter vi inte längre behöver, de som vi får spara längre tid gallras efter 2 år. Du har rätt att få insyn i vilka uppgifter vi behandlar och göra invändningar mot riktigheten i uppgifter och deras behandling. Fullständig information av vår behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med ansökan om anställning går att läsa på vår hemsida www.handels.se/akassan.