Vi söker en socialt ansvarig samordnare, SAS, till Sektor vård och omsorg!

Vi söker en socialt ansvarig samordnare, SAS, till Sektor vård och omsorg!

Arbetsbeskrivning

Sektor vård och omsorg ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Sektorn drivs och utvecklas genom ett antal processer med fokus på värdeskapande arbete och en maximerad kundnytta som utgångspunkt. Vi arbetar utifrån den nationella modellen individens behov i centrum (IBIC) med målsättningen att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov.

I rollen som socialt ansvarig samordnare ingår du, tillsammans med ytterligare en SAS, MAS och ett antal stödfunktioner i utvecklingsenheten som du kommer har ett nära samarbete med.

Sektor vård och omsorg erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Vår verksamhet präglas av trygghet, ansvarskänsla och ett respektfullt bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Socialt ansvarig samordnare har till uppgift att säkerställa att kraven på god kvalitet enligt gällande lagstiftningar tillgodoses inom Sektor vård och omsorg genom att;

o stärka den enskildes rättigheter kring delaktighet och inflytande över sin vardag
o ansvara för riktlinjer och rutiner inom verksamhetsområdet
o granska verksamheten och bedriva systematisk kvalitetsuppföljning
o delta i utvecklingen av sektorns processer och annat utvecklingsarbete
o vara sakkunnig i lagstiftning inom verksamhetsområdet och ge stöd och råd till verksamheten
o informera och utbilda
o ständigt följa upp och utveckla den sociala dokumentationen
o arbeta med avvikelsehantering och utreda rapporter om missförhållanden enligt lex Sarah

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Du har flera års erfarenhet av strategiskt arbete inom det sociala området. Du har god kunskap och erfarenhet av den lagstiftning som styr våra verksamheter framförallt SoL och LSS samt erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete.

Som person är du målfokuserad och kvalitetsmedveten. I rollen ingår samarbete och kontakter med olika grupper och enskilda med ett särskilt fokus på samarbetet med MAS. Uppdraget ställer krav på att du har;
o en god kommunikativ förmåga och kan vara tydlig och pedagogisk
o ett strategiskt perspektiv, tänker brett och långsiktigt och ser helheter
o en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
o en mycket god förmåga till att samverka- och skapa fungerande nätverk.
o kan arbeta självständigt
Flera års erfarenhet av strategiskt arbete inom det sociala området.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Intervjuer planeras genomföras den 21 december.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath

Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson

SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman

Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024