OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Välkommen att utvecklas med oss
Vill du bidra till utveckling och arbeta i ett ESF-projekt med tydligt syfte att stödja nyanlända kvinnor och män att effektivare komma ut i egen försörjning via arbete eller reguljära studier? Då ska du söka tjänsten!
Tjänsten är en projektanställning (t.
o. m. mars 2021) och medfinansieras av Europeiska socialfonden, ESF.
Din arbetsplats är på Etableringscentrum i Haninge kommun, invid Handen pendeltågsstation, och är organiserad under Arbetsmarknadsenheten. Arbetet leds av delprojektledaren och ni arbetar tillsammans mot uppsatta projektmål där vägen mot egen försörjning är i fokus.
Ditt uppdrag
Du ingår i ett projektteam som består av olika yrkesbefattningar som tillsammans stöttar de nyanlända för att skapa de bästa förutsättningarna.
I samarbete med ditt team, kollegor och samarbetspartners, däribland arbetsgivare, SFI och försörjningsstöd, är målsättningen att rusta deltagarna och påskynda processen mot jobb eller studier.
Som en del i de rustande aktiviteter som Etableringscentrum tillhandahåller innebär dina arbetsuppgifter att få deltagarna att utveckla sina språkkunskaper. Du håller i språkstärkande aktiviteter med inriktning yrkesspråk och kommunikation i kontakt med arbetsgivare samt konversationsgrupper för språksvaga. Målsättningen är att deltagarna ökar sina ordförråd inom olika yrken och branscher samt stärker sin presentationsteknik och muntlig kommunikation. Aktiviteterna är upplagda på 1-2 timmars pass utifrån framtagen arbetsprocess.
Det här söker vi hos dig
Krav:
- Utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten, t ex. pedagogisk examen.
- Erfarenhet av arbete med målgruppen nyanlända vuxna.
- Mycket god erfarenhet av administration och dokumentation.
Meriterande:
- Erfarenhet av att ha arbetat i projekt och tvärprofessionellt team, t ex. ESF projekt.
- Kunskap om interkulturellt förhållningssätt.
Kompetenser:
- Pedagogisk förmåga och god administratör som gillar att arbeta smart.
- Trygg, stabil och självgående i ditt arbete.
- En duktig relationsbyggare och har lätt för att samarbeta.
- Lyhörd med ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt i kommunikation med andra.
- God kunskap om hur du skaffar dig information.
- Drivs av att ge god service och ett gott bemötande.
- Prestigelös där ingen fråga eller uppgift är för liten för att lösas.
- Gillar utmaningar, drivs av att skapa bästa möjligheter för resultat och tillsammans med andra bygga framgång.
Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Då rollen är ny har du möjlighet att vara med och påverka dess utformning. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Gerlofstig
08-606 71 91
Nina Ljung
08-606 47 47
Hanna Cederlöf
08-606 70 00
Maria Blom
08-606 70 00
Carina Reisö
08-606 51 02
Olga Glomdal, bitr.rektor Estetiska programmet
08-606 76 42
Olga Glomdal, bitr.rektor El- och energiprog,
08-606 76 42
Johan Beer
08-606 80 97
Britt-Marie Wakäng
08-606 86 07
Sara Vikslund
08-606 70 00