Vi söker en Stödassistent till Daglig Verksamhet LSS Eskobar

Vi söker en Stödassistent till Daglig Verksamhet LSS Eskobar

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett arbete där du hjälper individer att få så hög livskvalitet som möjligt? Är du en positiv och trygg person som gillar att ta ansvar på jobbet? Har du arbetslivserfarenhet från funktionsnedsättningsområdet? Då kanske du är vår nya kollega!

Som stödassistent i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Som stödassistent på daglig verksamhet Eskobar ingår du i ett arbetslag med stödpedagog och stödassistenter.

Uppdraget innebär att ge pedagogisk handledning och stöd till vuxna med funktionsnedsättning och beteendeproblematik. Som stödassistent planerar du och iordningställer meningsfulla arbetsuppgifter och aktiviteter i samråd med brukaren och arbetslaget. Regelbunden utvärdering och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Du har en godkänd utbildning från Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och Fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser även att du har erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap om personer med funktionsnedsättning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ kommunikation.

Körkort B för manuellt växlad bil är ett krav då resor förekommer i arbetet.

Som person har du god samarbetsförmåga, är flexibel, ansvarstagande och har ett positivt förhållningssätt. Vidare är du trygg och har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och kontakter både inom verksamheten och med externa aktörer.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vid anställning ska utdrag från Polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


Arbetsledare

Arbetsledare

20 december 2024

Stödassistent  till Villa stinsens gruppbostad, Danderyds kommun

Stödassistent till Villa stinsens gruppbostad, Danderyds kommun

20 december 2024

20 december 2024