OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett jobb där du hjälper individer att få så höglivskvalitet som möjligt? Är du en trygg och lösningsfokuserad person som gillar att ta ansvar på jobbet? Då kanske du är vår nya kollega?
Som stödassistent i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Som stödassistent arbetar du för att våra brukare ska kunna uppnå en så hög livskvalitet i sin vardag som möjligt. Utifrån individuella behov och önskemål stöttar du våra brukare och ingår tillsammans med stödpedagogerna i det dagliga, vardagsnära arbetet med brukarna i deras sysselsättning. Hos oss är brukaren i fokus och i rollen ingår att vara ett praktiskt och vardagligt stöd. På ett pedagogiskt sätt stimulerar och motiverar du individen till delaktighet och ett självständigt liv.
Du kommer att hjälpa våra brukare med vardagsnära aktiviteter såsom sysslor i hemmet, personlig omvårdnad och fritidsaktiviteter. I arbetsuppgifterna kan även lyft, ge medicin, hantera hjälpmedel och andra uppgifter enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) förekomma. I uppdraget ingår arbete med social dokumentation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning från Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och Fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser även att du har goda kunskaper inom dokumentation samt att erfarenhet från att skriva/arbeta utifrån genomförandeplaner. Du har även erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättning samt kunskaper inom autism och LSS-lagstiftning.
Har du tidigare arbetat med tydliggörande kommunikation och hjälpmedel är det meriterande. Likaså ser vi gärna att du har kunskaper inom pedagogiskt arbetssätt såsom lågaffektivt bemötande och motiverande samtal (MI).
B-körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt för att kunna ta sig till och från arbetet utifrån de arbetstider som finns i schemat.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra och har förmågan att bidra med positiv energi i arbetsgruppen. Vidare här du initiativtagande, driven och händig. Personlig lämplighet kommer värderas högt där arbete utifrån begreppen delaktighet och självbestämmande kommer värdesättas.
Vid anställning ska utdrag från Polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973