OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Österlen VA är ett relativt nystartat VA-bolag som ägs gemensamt av Tomelilla och Simrishamns kommuner.
Vi har ett starkt teknik- och miljöintresse och ambitionen är att fortsätta möta framtidens krav redan idag. Vi är nu inne i en process där vi uppgraderar flertalet vattenverk för att säkra upp den framtida dricksvattentillgången. Vi har ett tätt samarbete med forskning inom nya tekniker och modeller för framtida vatten- och avloppshantering. Vi erbjuder ett omväxlande jobb i en positiv och utvecklingsinriktad miljö där flexibilitet och ett modernt arbetssätt är viktigt och eget ansvar värderas högt.
Vi tillhandahåller trygga anslutningar och tillförlitlig drift av vatten- och avloppsförsörjning för drygt 14 000 hushåll och verksamheter. Över kommungränserna driver vi utvecklingsprojekt för att effektivisera dagens arbete och bidra med handfasta lösningar för att möta framtidens utmaningar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som ska bistå alla våra avdelningar genom en effektiv och rättssäker inköpsprocess. Eftersom bolaget är nystartat finns det en fantastisk möjlighet för dig att tillsammans med verksamheten arbeta fram och utveckla processen.
Arbetsuppgifterna varierar från strategiskt arbete med att utforma och implementera inköpsstrategier till att vara ett stöd för verksamheten i bland annat faktura- och avtalsfrågor. Det är därför viktigt att du känner dig trygg med att självständigt ansvara för att frågorna drivs framåt.
Du ansvarar för att upphandlingar genomförs samt att befintliga avtal hanteras på ett strukturerat sätt samt att dessa följs upp i rätt tid.
I arbetsuppgifterna ingår det även att arbeta för att höja den allmänna kompetensen i bolaget i inköpsfrågor genom att bland annat hålla utbildningar. Du kommer därutöver ansvara för att driva de överprövningsärenden som kommer in.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom juridik, ekonomi, inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du kurser inom relevant juridik, såsom affärsjuridik eller entreprenadjuridik, är det meriterande.
Att du har tidigare erfarenhet av arbete med upphandlingsfrågor och/eller strategiskt inköpsarbete är ett krav. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av projektledning och att arbeta i projektform liksom erfarenhet av entreprenadupphandling, AMA -AF systemet, AB04, ABT06, ABK09.
För att trivas i rollen måste du ha en god samarbetsförmåga och vara bra på att skapa och upprätthålla goda relationer. Att tänka strategiskt utifrån en helhet är naturligt för dig och krävs för att framgångsrikt kunna utforma och implementera inköpsstrategier på ett sätt som gynnar verksamheten.
Det svenska språket behärskar du mycket väl i såväl tal som skrift och du är duktig på att förenkla och förklara komplexa processer.
Slutligen är det viktigt att du har goda kunskaper i officepaketet, särskilt Excel.