Vi söker en strukturerad och nyfiken Ekonom

Vi söker en strukturerad och nyfiken Ekonom

Arbetsbeskrivning

Är du framåt och vill utvecklas inom det ekonomiska området kan detta vara tjänsten för dig!
Anta utmaningen att arbeta i en förändringsbenägen och spännande miljö där du får chans att kliva fram och bidra till både en organisatorisk och personlig utveckling hos oss.
Arbetsbeskrivning
Det huvudsakliga ansvarsområdet för tjänsten är att ansvara för våra externa uppdrag vad gäller debiteringar, inbetalningar, krav- och påminnelsehantering. Du sköter löpande fakturahantering, bokföring och momshantering. Du bistår övriga organisationen genom att tillhandahålla uppdaterade underlag och vara behjälplig att svara på frågor rörande kunders reskontrasituation via olika kanaler.
Det är viktigt att arbetet utförs noggrant och att det löpande bokas och stäms av så att uppgifter gentemot kund är korrekt. En viktig del är också inkassohanteringen i samarbete med inkassoföretag och rollen sköter också löneutbetalningar och rapporterar arbetsgivaravgifter.
Vid behov är du också behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter inom organisationen
Vem är du?
Som person är du flexibel, noggrann och strukturerad med kvalitén i fokus. Då arbetet innebär många kontakter internt och externt är god samarbetsförmåga och höga kommunikativa egenskaper nödvändiga.
Utöver detta har du stor integritet och arbetar bra såväl självständigt som i grupp.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rätt inställning och ett gott samarbete med befintlig personal samt organisationen är av stor betydelse.
Arbetstider
Arbetstiderna för tjänsten innebär visst helgarbete och för detta erhålls schema så att arbetstiden är reglerad utifrån det.
Krav
Gymnasial kompetens med inriktning på ekonomi och administration eller motsvarande.
Meriterande
Eftergymnasial utbildning eller pågående studier, eller andra meriter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Ansökan och frågor
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar KFS energiavtal.
Skicka din ansökan till: ansokan@hemab.se senast den 6/1. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Har du andra frågor om tjänsten, kontakta Jonas Nyberg, Administrativ chef, 070-534 32 73, jonas.nyberg@hemab.se eller Malin Albonius, HR-strateg, 073-808 06 51, malin.albonius@hemab.se.
Fackliga representanter
Vision: Krzysztof Lukaszewicz, 0611-55 75 00, krzysztof.lukaszewicz@hemab.se
Om företaget
Härnösand Energi & Miljö AB (HEMAB) är en koncern i Höga Kusten med 140 anställda och en omsättning på 400 Mkr.
Koncernens verksamheter elnät, fjärrvärme, återvinning, vatten, elförsäljning, vindkraft, biogas och infrastruktur för laddning av elbilar är viktiga för Härnösands fortsatt positiva utveckling. Vi tar en aktiv roll i lokalsamhället och arbetar bredare än bara våra verksamheter, exempelvis inom skola och integration.
Hållbarhet är viktigt för oss och vi ser mångfald som en styrka för att skapa en pigg, attraktiv och välkomnande arbetsplats.
Härnösand är fantastiskt! Från bostaden och jobbet har du alla kommunikationer i din närhet och havsbad, segling, vandring och skidåkning finns bara några minuter bort. Din nya arbetsplats har moderna och ljusa lokaler med tillgång till gym, bastu och gruppträning på arbetstid.
I ett nystartat samarbete med ett lokalt företag erbjuder vi individuell coaching i hälso- och livsstilsfrågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härnösand Energi & Miljö AB HÄRNÖSAND
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Besöksadress

Västra Ringvägen 125
None

Postadress

BOX 304
HÄRNÖSAND, 87126

Liknande jobb


Erfaren ekonom

25 november 2024

Local Division Controller

Local Division Controller

25 november 2024

Accounting Economist

Accounting Economist

25 november 2024

Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024