Vi söker en student som vill jobba extra i teknisk support

Arbetsbeskrivning

Är du mitt uppe i en utbildning på universitetet och känner att ett extrajobb som supporttekniker 1:a linjen skulle passa dig? Passa på att få en meriterande erfarenhet i ditt CV - sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att jobba som supporttekniker 1:a linjen.

Du kommer att agera support till vår kunds användare. Ärendena inkommer främst via telefon men kan även anmälas via epost, fax och webbgränssnitt. När du sitter i vår kunds servicedesk hanterar du bland annat ärenden som gäller datakommunikation, serverdrift, distansåtkomst, arbetsplatsutrustning, skrivare, telefoni och mobiltelefoner. Ärendena berör frågor, beställningar och felsökningar inom ovan nämnda områden.

Du löser ärendena enligt beskrivna rutiner som finns hos vår kund.

En stor del av ditt arbete handlar om att dokumentera ärendena i deras ärendehanteringssystem – detta för att en annan person ska kunna ta över ärendet eller komplettera med ytterligare information.

Tjänsten är en timanställning och du arbetar vid toppar i vår kunds verksamhet. Det kommer att finnas god framförhållning gällande arbetspass som du är aktuell för så att du kan planera på ett bra sätt och kombinera detta extrajobb med dina studier. Detta är ett utmärkt sätt att få en bra erfarenhet i ditt CV och tjäna lite extrapengar. Vår kund har sina lokaler bara några minuter från universitetet. Vi uppskattar att det rör sig om ca 2-4 dagar/månad.


Om företaget

Vår kund arbetar med att stödja och utveckla sina kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.

De är ca 80 anställda.


Din profil

Du är i början av dina studier på en eftergymnasial utbildning, kanske inom Data/IT och kan hoppa in och jobba vid toppar i vår kunds verksamhet.

Du har goda IT kunskaper och ett stort intresse vad gäller ovan nämnda områden.

Meriterande är om du tidigare arbetat med telefonsupport inom IT och har god kunskap när det gäller att dokumentera i ärendehanteringssystem.

Meriterande är om du har kunskaper inom ITIL.

Du behärskar svenska väl i tal och skrift

Som person är du serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till kundens kunskapsnivå och att på ett lugnt och tydligt sätt guida användaren för att lösa ärendet på bästa möjliga sätt. Du är företagets ansikte utåt så det är otroligt viktigt att du i varje ärende håller en hög servicenivå.


Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Tillträde under sommaren 2015.

Omfattning: 2-4 dagar/månad

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 juni 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024