OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har.
Dina arbetsuppgifter
Vi är just nu på jakt efter en konsul som vill arbeta som Supply Chain Coordinator hos en av våra spännande kunder i Göteborg belägna på fina Lindholmen.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av;
- Planera leveranser- kontakt med speditionsföretag och transportleverantörer
- Driva förhandlingar, övervaka och kontrollera priser samt avtal med speditionsföretag
- Ansvara för att alla aktiviteter genomförs enligt företagets riktlinjer
- Vara ett stöd i olika projektaktiviteter
- Ha kontakt med lager och externa parter för att försäkra att produktleveransen sker enligt planerad tidsram
- Godkänna och hantera import- och export processen
- Agera kontaktperson inom organisationen både nationell och internationellt
- Säkerställa att rutinförändringar som kommuniceras från Supply Chain Manager verkställes
- Assistera vid inköp
Tjänsten är dagtid måndag-fredag och är en visstidsanställning på 1 år med stora möjligheter för överrekrytering. Uppdraget planeras att starta 2017-05-01.
Din profil
Vi söker dig som har någon typ av relevant eftergymnasial utbildning. Du har goda kunskaper inom de olika transportsätten inklusive tull-och transportdokument. Vi ser gärna att du även har goda kunskaper inom remburser.
Du som person arbetar självständigt men är på samma gång en riktig ”teamplayer”. Du är kommunikativ, har en känsla för detaljer samt klarar av att arbeta under stress.
Känner du att detta är en passande tjänst för just DIG? I så fall är du varmt välkommen med din anökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Edenholm
Miad Hassoun
Nicole Eriksson
Jonas Edenholm
072-7274404
Ayhan Turan
Per Borgegård
Daniel Berglind
Moa Sarstedt
Jonas Edenholm
Hanna Borgelsson