OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vi söker nu till vår kund en supporttekniker till deras helpdesk.
Kunden är ett stort företag med verksamhet i både Sverige och utomlands och har kontor i bland annat Linköping. Du erbjuds arbete i en trivsam arbetsmiljö i moderna lokaler. Vill du bli del i ett fantastiskt team med hög arbetsglädje? Då är den här tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
I din roll arbetar du mot företagskunder där du och ditt team hanterar IT-ärenden. De inkommer främst via ärendehanteringssystem men också via telefon och mail. De ärenden som du hanterar i denna roll inkommer vanligen från avancerade IT-tekniker.
Arbetsuppgifterna består bla av monitorering av kritisk infrastruktur (servrar, switchar, routrar), analys och felsökning av dessa. Fokus ligger också på korta Hardware-relaterade uppgifter, omstart av HW, utbyte av trasig HW, kabelverifieringar, enklare felsökning.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en IT-utbildning, antingen på gymnasienivå eller i form av en YH-utbildning. Du har ett stort intresse för IT, teknik och service.
Då du kommer att kommunicera med många olika slags människor ser vi gärna att du är flexibel, har god social kompetens, samt är problemlösande. Du behöver ha goda kunskaper i engelska då en stor del av konversationer sker på detta språk.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.
Villkor
Detta är en hyr-rekrytering, vilket innebär att du inledningsvis kommer att vara anställd av Q, för att efter en tid övergå till en direkt anställning hos kunden.
Notera att vi presenterar kandidater löpande för vår kund och därför ser fram mot din ansökan omgående!
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.