Vi söker en Supporttekniker till Avdelningen för digitalisering och IT

Vi söker en Supporttekniker till Avdelningen för digitalisering och IT

Arbetsbeskrivning

Är du driven, engagerad och brinner för att utvecklas med oss inom IT? Bra! Då kan detta vara din nästa utmaning!

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Vi erbjuder ett omväxlande och intressant uppdrag i en internationell och spännande miljö!  IT är ett viktigt stöd och förutsättning för att universitetet ska kunna nå sina mål som ett ledande universitet.

Om oss
Avdelningen för digitalisering och IT är universitetets stöd i IT-frågor och arbetar för att vi ska ha en modern och kostnadseffektiv IT-miljö. Med IT-miljö avses dels arbetsplats för personal och studenter, teknisk infrastruktur, dels effektivt IT-stöd till utbildning och forskning. Avdelningen för digitalisering och IT ansvarar för både operativ och administrativ IT och ger support till samtliga anställda vid universitetet samt i viss mån till studenter. Avdelningen består av ca 45 medarbetare fördelade inom enheterna IT-service, Drift Infrastruktur och Systemutveckling samt Digital styrning och utveckling. Denna tjänst är placerad inom enheten IT-service.

Uppdraget
Som supporttekniker arbetar du primärt i vår ServiceDesk med telefonsupport, problemlösning via fjärrstyrning och support vid vår mottagningsdisk. I ServiceDesk består arbetsuppgifterna bland annat av ärende-, incident- och problemhantering avseende nätverk, klienter, programvaror, mobiltelefoner, konton mm. Även arbete med ärenden på plats hos våra användare ingår i tjänsten. Där består arbetsuppgifterna bland annat av leverans av nya datorer eller kringutrustning till anställda, installation av programvaror, felsökning och problemlösning gällande användarnas tekniska arbetsplats samt liknande ärenden i våra datorsalar till studenter.

Erfarenheter och kompetens
Vi söker dig som har:


• Erfarenhet av att arbeta med IT-support i en ServiceDesk eller liknande
• God erfarenhet av felsökning och problemlösning gällande datorer, mobiltelefoner, programvaror, konton mm
• Erfarenhet av installation och leverans av datorer 
• Generell kunskap om både PC och Mac
• Generell kunskap inom nätverk
• Goda kunskaper om Office 365
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:


• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot systemvetenskap/datateknik eller motsvarande, gärna med inriktning mot nätverk
• Kunskaper om Active Directory
• Kunskaper om Exchange Management Console
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av arbete inom offentlig myndighet

Egenskaper och förmågor
Arbetet är i hög grad serviceinriktat, merparten av arbetet sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och att du passar i den grupp du ska ingå i, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt god samarbetsförmåga.

Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Information
Anställningen är 100 %, tills vidare med tillträdesdag enlig ö k. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Enhetschef Towe Johansson 019-30 10 74, e-post: towe.johansson@oru.se eller IT-chef Daniel Skipper, 019-30 10 08, e-post: daniel.skipper@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev där du berättar varför du är intresserad av rollen som Supporttekniker
• Komplett CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-10-31. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024