Vi söker en systemintresserad HR administratör!

Vi söker en systemintresserad HR administratör!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och ansvarstagande HR administratör som vill få en fot in i ett expansivt bolag där ingen dag är den andra lik? Vi växer och behöver anställa fler HR kollegor till vårt team!

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.

Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.

Om rollen

Som HR-administratör ingår du i vårt HR-team där vi tillsammans jobbar för att driva och utveckla processer och aktiviteter inom HR. HR-teamet består idag av en HR chef, en HR partner, två HR-administratörer som jobbar deltid, en löneadministratör och snart Du?!
Vi sitter just nu på vårt kontor i Sisjön tillsammans med medarbetare från övriga avdelningar inom bolaget. Under maj kommer vi flytta ut till Sörred (Röra byväg 5) där vi har vårt helt nya lager och kontor med tillgång till gym och andra aktiviteter. Här ska vi skapa en riktigt härlig arbetsplats! Till sommaren kommer vi kunna ta en kopp kaffe på balkongen med utsikt mot Göteborgs hamninlopp med dig kanske?

Vi har även ett kontor i vår största butik strax utanför Grebbestad så placering där är möjligt.

Du kommer även arbeta brett inom HR, vi är ett litet team som jobbar tillsammans med alla frågor. Vi ordnar friskvårdsaktiviteter, driver utveckling av chefer och medarbetare, rekryterar och startar nya butiker. HR arbetar nära affären och tillsammans med våra chefer vill vi hela tiden sträva efter att bli bättre än vad vi var igår.

På daglig basis kommer du även arbeta med avtalsskrivning, stötta våra butikschefer med olika personalrelaterade frågor, introduktion av nya kollegor, stöd i rekrytering och bidra till att vässa vårt HR arbete ännu mer. Vi ser att nästa steg för dig är en junior HR partner roll med fokus på vår butiksverksamhet.

Vem är du?

Vi söker dig som kanske är nyutbildad inom HR (eller motsvarande) eller kanske är i början på din HR karriär. Du trivs i en administrativ och stödjande roll och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter. Fokus i denna roll kommer vara system, digitalisering, rapporter och uppföljning. Vi arbetar idag med Quinyx som schemasystem och det är hjärtat i vår verksamhet. Till det kommer ett antal andra system/funktioner som vi behöver någon som kan bli riktigt bra på! 

Som person är du ansvarstagande, noggrann samt kommunikativ. Du trivs med att jobba i ett entreprenörsdrivet bolag som växer, är intresserad av att bygga relationer, analysera data och omsätta det till handling, ta dig an utmaningar och utvecklas i rollen. Du är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet, har förmåga att söka tillgänglig information och lära dig HR verktyg och system som tillämpas i verksamheten. Har du jobbat inom butik/retail tidigare på något sätt ser vi det som en tillgång.

Vårt erbjudande

Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig som vill ta HR avdelningen till nästa nivå tillsammans med oss!

Tjänsten är en heltid om 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse men vi tänker helst innan sommaren.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur belastningsregistret på den sökande. Vi tillämpar provanställning.

Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanbeder oss därför all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 16 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sportshopen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Liknande jobb


HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024

Konsultchef till Luleå

Konsultchef till Luleå

20 november 2024