OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också Teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare sammanlagt.
Är du intresserad av ledarskap och gillar att ta stort eget ansvar samtidigt som du är en lagspelare? Är du sugen på att arbeta med alltifrån nämndadministration till analys, utredning och kommunövergripande förbättringar? I så fall är du rätt person för oss!
Utredningsteamet består av en teamledare och tre utredningssekreterare/utredare. Utredarteamet är en del av administrativa avdelningen på kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningens ledord är proaktiva, nytänkande och drivna och det är något som genomsyrar allt avdelningen gör. Arbetet på avdelningen präglas av ett driv framåt och en vilja att testa nya saker. Närmaste chef är biträdande kommundirektör.
ARBETSUPPGIFTER
Utredningssekreterarna utgör ett team som arbetar i nära samarbete med varandra samtidigt som var och en har egna ansvarsområden. Som teamledare är du den samordnande länken och ledaren i det vardagliga arbetet. I rollen ingår att motivera och coacha ditt team till goda resultat. Som teamledare är du en god förebild och ledare för verksamheten med ett inkluderande arbetssätt och trivs att arbeta verksamhetsnära. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningschef och övriga teamledare.
I rollen ingår även att vara utredningssekreterare för kommunstyrelseförvaltningen. Som utredningssekreterare ingår många olika arbetsuppgifter och du kommer att vara en del i kommunövergripande processer och projekt.
Uppdraget innehåller bland annat:
• Nämndadministration
• Kvalificerade utredningar
• Utveckling av administrativa processer
• Projektarbete
• Framtagande och revidering av styrdokument
• Stöd till handläggare och politiker.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildningserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket god IT-kunskap
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift och förmåga att uttrycka dig pedagogiskt i komplexa frågor.
Du har flerårig yrkeserfarenhet av nämndadministration med fördel från kommunal verksamhet. Juridisk kompetens är meriterande. Vi ser det som meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet av att leda eller samordna grupper alternativt projekt. Tidigare teamledarerfarenhet är meriterande, men inget krav.
Som person söker vi dig som gillar att ta en ledande roll och är målmedveten med ett gott sinne för planering. Du är både utvecklings- och resultatdriven samt intresserad av ledarskap. Att du har en hög egen ambitionsnivå med mycket driv är något som värderas högt hos oss i Lekebergs kommun.
Du trivs med att entusiasmera andra och har en god förmåga att motivera, samt sprida glädje till ditt team.
Lagarbete och förmåga till samarbete är viktigt.
Som person har du en helhetssyn, tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende verksamhetens bästa. Vidare har du god analytisk förmåga och uppmärksammar samband och helhet. Du tar initiativ, levererar uppgifter i tid och har en förmåga att hantera regelbundna deadlines. Vi ställer höga krav på att du är serviceinriktad och lyhörd. Du drivs av att stödja kollegor och har lätt för att samordna teamarbete. Du kan arbeta med flera uppdrag parallellt och är van vid att skapa struktur och följa de mål och planer som finns i verksamheten.
Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel samt att du är en ansvarsfull och engagerad person. Du har god förmåga att uttrycka och förbättra arbetsmetoder och processer inom aktuellt område. Även erfarenhet av arbete med digitalisering ses som meriterande. Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och rollen är en viktig del i det arbetet.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem.
Stämmer det in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf måltidschef Anna Brorsson
0585-48889
Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Måltidschef Anna Brorsson
0585-488 89