Vi söker en teknisk handläggare till vår teknik- och serviceavdelning

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också Teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare.
Inom teknik- och serviceavdelningen ingår en bredd av verksamheter. Vi ansvarar för måltidsverksamheten, intern service med lokalvård och vaktmästeri, gata- och park samt VA. Tillsammans är vi ca 65 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk handläggare får du stora möjligheter att vara med och lägga grunden till Lekebergs fortsatta utveckling! I ditt uppdrag kommer du att jobba fram strategier, prioriteringar och planer och vara delaktig i att påverka och forma samhällsutvecklingen på ett långsiktigt hållbart sätt.

I ditt uppdrag ingår också:
Miljösamordning:
• Samordning och uppföljning av kommunens miljödiplomering
• Samordning av miljöfrågor med Samhällsbyggnad Sydnärke
• Delta i arbetet med nytt Hållbarhetsprogam
Miljösamordningsuppdraget utgör idag ca 20 % av tjänsten

Handläggning av:
• Remisser, t ex Länstransportplan och bygglov
• Felanmälningar och synpunkter
• Lokala trafikföreskifter
• Tillstånd- och bidragsansökningar
• Fiberutbyggnad

I ditt uppdrag ingår framtagande av och/eller beställa strategiska dokument inom gata, VA, park, trafik; genomföra och/eller beställa mindre utredningar och projekt; ta fram beslutsunderlag samt stötta i att ta fram rutiner och arbetssätt inom hela Teknik och service. Du är även avdelningens kontaktperson för kommunens Kontaktcenter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning om minst 180 hp inom relevant område, till exempel bygg-, anläggnings- eller miljöingenjör, samhällsvetare eller samhällsplanerare.
• Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift för att upprätta professionella dokument som tjänsteskrivelser, remissyttranden, beslutsunderlag eller upprätta styrdokument.
• Goda IT-kunskaper
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:
• Mastersexamen
• Utbildning och/eller erfarenhet inom trafikfrågor
• Utbildning och/eller erfarenhet inom miljö- och hållbarhetsfrågor
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och kommunala beredningsprocesser
• Vana av och känner dig bekväm med att föredra ärenden i nämnd
• Erfarenhet av att arbeta i projektform

Det är också meriterande om du har kunskap i något/några av följande system:
• Microsoft 356
• GIS

För att trivas i rollen och ha de bästa förutsättningarna tror vi att du är en person som är självgående och har en god förmåga att strukturera upp din arbetsdag och dina olika uppdrag. Det krävs att du är ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har en förmåga att vara flexibel och anpassa dig efter nya förutsättningar och du är en person som har lätt för att samarbeta med andra. I den här rollen ingår att ha många kontaktytor, därför är det en fördel att kunna upprätta och behålla olika arbetsmässiga relationer.
Uppdraget kräver att du har en förmåga att sätta saker i ett större sammanhang och kunna värdera vilken av de olika delarna som har det största värdet för att bidra på bästa sätt till helhetsbilden.
Vi kommer även att ta hänsyn till personlig lämplighet i den här rekryteringen.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Thomas Kullberg
0585-489 02
vik. Kostchef Maria Vallgren Eriksson
0585-488 89
Chef Mats Turesson
0585-487 21
Enhetschef Marie Helgesson
0585-489 86
Teknisk chef Mats Turesson
0585-487 21
Bemanningsteamet
0585-489 98
Teamledare Centralköket Anna Brorsson
0585-488 65
Enhetschef serviceenheten Håkan Erlandsson
0585-487 43
Måltidschef Maria Vallgren Eriksson
0585-488 89
Bitr. måltidschef Anna Brorsson
0585-488 65

Sammanfattning

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
FJUGESTA, 71631

Liknande jobb


21 november 2024

Samhällsplanerare

Samhällsplanerare

20 november 2024

Projektmedarbetare strategisk planering

Projektmedarbetare strategisk planering

20 november 2024

Områdesstrateg till Kommunstyrelseförvaltningen

Områdesstrateg till Kommunstyrelseförvaltningen

15 november 2024