OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta på en spännande arbetsplats där Sveriges betalningssystem RIX står i fokus? Systemet omsätter dagligen ca 670 miljarder svenska kronor och det är av största vikt att systemet drivs på ett säkert och effektivt sätt samt att deltagarna i systemet får god support.
SOM RIX-OPERATÖR bevakar och kontrollerar du löpande betalningstrafiken i RIX-systemet och flöden i vårt säkerhetshanteringssystem. Du har kontakt med deltagarna i RIX systemet, handlägger ärenden, sammanställer statistik och rapporter, stöttar i incidentprocessen samt deltar i övningar av reservrutiner. Diverse andra administrativa uppgifter kommer även förekomma.
Arbetet är på deltid, ca 25 % av en heltidstjänst, och delas med teamet av deltidsoperatörer. Tjänsten är förlagt bankdagar mellan 06:30–10:30 omväxlande 14:30-18:30 enligt ett rullande schema. Under sommarmånaderna samt jul och vissa andra perioder förväntas du kunna arbeta en del heltid. Du får möjlighet till en givande inblick i Riksbankens verksamhet och den finansiella infrastrukturen.
VI SÖKER DIG SOM studerar på högskole-, universitetsnivå, gärna ekonomi och/eller systemvetenskap samt att du har minst 2 år kvar av dina studier.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift eftersom du kommer att ha både svenska och internationella kontakter samt bemästra Office paketet väl, främst Excel och Word.
Som person är du noggrann i dina arbetsuppgifter och säkerställer att allt utförs korrekt. Du är serviceinriktad och har en god kommunikationsförmåga. Du är van att självständigt driva ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra. Då det plötsligt kan inträffa händelser i systemen som kräver omedelbar hantering är det även viktigt att du behåller lugnet i stressade situationer.
DITT TEAM är RIX förvaltning och vidareutveckling som består av 12 medarbetare med rollerna systemoperatör och systemförvaltare. Vårt uppdrag är att ansvara för att driva, förvalta och utveckla Riksbankens betalningssystem tillsammans med RIX enheten på avdelningen för betalningar.
MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en timanställning enligt ovan med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning kommer att göras på slutkandidaten. Krav ställs på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal för säkerhetsklassade tjänster.
ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling.
Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.
INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg senast den 29 augusti. Vi vill även att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor, på så vis ges möjligheten att tydligare utvärdera våra kandidater på lika villkor.
Logiska tester ingår som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi verifierar de utbildningsdokument som krävs för anställningen. Du kan välja att ladda upp relevanta dokument redan vid ansökningstillfället eller så inlämnar du dessa längre fram i processen om det blir aktuellt. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Vi återkopplar till dig via mail och ber dig att noga se över både inkorg och skräppost så du inte missar något. Du får också gärna kontakta oss med vändande mail om du upptäcker att utskicken inte hamnar rätt.
Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.