OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Vi ägnar oss fortfarande åt tullservice och har etablerat förtroende på marknaden. Med åren har vi utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. Vi är idag cirka 100 anställda som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.
Vårt kundlöfte - ”Kvalitetssäkring och kundernas behov har alltid högsta prioritet.”
Om tjänsten
Som tull- och lageradministratör hos oss arbetar du självständigt med artikelhanteringen av gods åt våra kunder. Till din hjälp har du fyra nära kollegor som ger dig intern upplärning. Vi är AEO-certifierade av Tullverket och det är av största vikt att du arbetar i enlighet med de rutiner som krävs för att uppnå en säker tullhantering och spedition. Tjänsten präglas av ett varierande arbetstempo och innefattar även andra allmänna administrativa arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter
· Hantera inkommande sändningar och transiteringar
· Skapa tulldeklarationer med tillhörande dokumentation för import och export
· Kontrollera och tillförsäkra att gods är bokat i enlighet med avtal och leveransvillkor
· Säkerställa att samtliga tullhandlingar är korrekta
· Orderläggning och enklare fakturahantering
· Löpande kontakt med chaufförer, myndigheter, kunder och kollegor via telefon och mejl
· Transportplanering – bokning av gods som ska skickas samt ordna fraktsedlar
· Sköta underlag för inleverans, inventering och containerflöde
· Rapportera avvikelser/felrapportering
Vem är Du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du ser vad som behöver prioriteras och har förmågan att självständigt organisera och planera ditt arbete. Det är många ärenden som hanteras parallellt så du behöver vara flexibel och kunna hantera snabba förändringar. Du kommer att arbeta med både interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på god kommunikation, samarbetsvillighet och hög servicekänsla. Du har en positiv inställning och sätter stolthet i att lösa varje kunds unika behov på ett professionellt, trevligt och korrekt sätt. Vi ser också att du har god förmåga att snabbt sätta dig in i gällande processer och att du använder olika datasystem obehindrat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med import och export i en annan roll ser vi det som meriterande. Eftersom du kommer arbeta i en internationell miljö ser vi att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du kommer dagligen att arbeta i CIS och Pyramid så vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba i dessa system samt att du känner dig bekväm med telefon och dator som främsta arbetsverktyg. Du har vana av att använda Office-paketet och gillar att arbeta med siffror.
Låter det här intressant? Skicka då in ditt CV tillsammans med ansökan till anna.svedberg@itslogistik.se senast 13 maj. Urval sker löpande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Start 1 juni.
Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta Anna Svedberg på telefon 070-27 66 184.