OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 220 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av åtta enheter och ett ledningskansli. En av enheterna är Administrativa enheten som består av ett 25-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv och diarium.
Arbetsbeskrivning
Som upphandlare genomför du självständigt upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i nära samarbete med Länsstyrelsens verksamheter och projekt. Du medverkar i hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, utvärdering, beslut och avtal samt uppföljning av befintliga avtal. Tillsammans med en kollega kommer du att ha ett helhetsansvar för upphandlingsfrågorna vilket även innebär strategiska frågor samt riktlinjer och rutiner. Arbetet kan därför variera mellan stora, övergripande frågor till mindre rutinuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning och kunskaper som vi bedömer likvärdiga. Du har erfarenhet av arbete med upphandlingar och har god kunskap om LOU inklusive avtalsskrivning.
Meriterande är erfarenhet av arbete i elektroniskt upphandlingsverktyg, förhandlingsvana och intresse av att göra goda affärer.
Personliga egenskaper
Du är utåtriktad, drivande och har förmåga att skapa och behålla goda relationer. Ditt arbetssätt är konsultativt och du har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du en noggrann och analytisk problemlösare med god servicekänsla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet då arbetet innebär många interna och externa kontakter.
Övrigt
Tillsvidareanställning, provanställning sex månader kan bli aktuell. Anställningens omfattning kan diskuteras.
Tillträde snarast, efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan
Din ansökan vill vi ha senast 2016-08-14. Märk ansökan med referensnummer 112-4989-2016.
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Som regeringens förlängda arm på regional nivå har Länsstyrelsen som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23