OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor.
Vi söker en upphandlare till Solna som tillsammans med kunniga och engagerade
kollegor, ska arbeta med planering och genomförande av upphandlingar av framförallt tjänster. Du kommer att ingå i en grupp på totalt tre upphandlare.
Ditt nya jobb
Innebär att du självständigt ansvarar för arbetet med att planera och genomföra upphandlingsprojekt i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Arbetet omfattar hela processen. I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt att medverka i att utveckla myndighetens upphandlingsarbete.
Som upphandlare kommer du att få eget kategoriansvar. De flesta upphandlingarna på
Arbetsmiljöverket rör upphandling av tjänster.
Du kommer att vara placerad vid enheten för ekonomi, planering och anskaffning. Enheten ansvarar för myndighetens upphandlingar. Enheten ansvarar också för redovisning och ekonomistyrning, verksamhetsplanering, internkontroll samt e-handel.
Din bakgrund
Rollen kräver att du har:
• Genomfört lägst 3 årig högskoleutbildning inom juridik alternativt annan relevant utbildning tillsammans med aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• genomfört en högskolekurs minst 15 poäng (enligt nya högskolesystemet) inom offentlig upphandling alternativt 3 års aktuell erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera upphandlingar inom offentlig verksamhet
• god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift i svenska.
För att lyckas i uppdraget är du resultatinriktad, har ett metodiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att planera, prioritera och hålla deadlines. Du har mycket god förmåga att kommunicera, upprätthålla goda relationer och att samarbeta. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• kunskap om och/eller erfarenhet av strategisk upphandling som hållbarhetsmål, kategoristyrning och avtalsuppföljning
• kunskap om eller erfarenhet av arbete med direktivstyrda upphandlingar och/eller annonspliktiga upphandlingar och/eller direktupphandlingar och/eller avrop från statliga eller kommunala ramavtal.
Vad vi erbjuder dig
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.
Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor både har aktivitetsbaserade och fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete. Mer om oss och våra förmåner finner du på av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor.
Så rekryterar vi
Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer planeras att genomföras från och med vecka 48.
Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Information om tjänsten lämnas av enhetschef Tomas Jonsson. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00.
Välkommen med din ansökan senast den 14 november 2024.