OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Kretslopp Sydost arbetar engagerat för att skapa ett hållbart, kvalitativt och miljöinriktat samhälle genom att överträffa i avfallshanteringen. Varje dag arbetar vi för att skapa kundupplevelser i världsklass och bidra till ett bättre samhälle. Hos oss på Kretslopp Sydost sätter vi alltid våra medarbetare, medborgare och miljö i fokus. Vi är måna om vår värdegrund och stolta över vårt arbetssätt. Hos oss har alla medarbetare möjlighet att fatta beslut och ta initiativ som för oss närmre våra mål. Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo, arbetsglädje och en härligenerginivå.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som älskar att arbeta i administrativa system, förenkla arbetssätt och processer. Du glänser när du arbetar strukturerat, administrativt och effektivt. Du har ett öga för detaljer och kan arbeta produktivt samtidigt som du håller hög kvalité i ditt utförande. Du har ett utpräglat servicetänk och tycker det är roligt att inspirera och utbilda kollegor i nya arbetssätt och system. Vi ser att du är prestigelös och hjälper gärna till där det behövs för att bidra till teamets gemensamma resultat.
• Planera, genomföra och följa upp utvecklingsarbete inom administrationen.
• Löpande informera och utbilda personal samt stödja kärnverksamheten.
• Ge stöd till medarbetare och chefer vad gäller ärende- och dokumenthantering, GDPR samt kvalitetssäkring av kommunalförbundets gemensamma arkiv och ärenden.
• Att som ansvarig säkerställa att arbetet med GDPR utvecklas, tillämpas och upprätthålls.
• Planera och genomföra uppföljning av organisationens efterlevnad av diarieföring och dataskydd samt gallrar och behörighetsstyr dokument.
• Organisera och administrera interna- och externa möten och konferenser, beställa fika mm.
• Ge administrativt stöd och kvalitetssäkring av systemstöd.
• Driver och deltar i effektiviserings- och digitaliseringsprojekt.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen behöver du ha ett gediget engagemang för att fungera som spindeln i nätet. Du har en stark drivkraft till att ständigt vilja förbättra arbetssätt och processer. Du har mångsidig erfarenhet administration och gillar att vara grindvakten som säkerställer lagefterlevnad och att rutiner följs. Du värnar om att arbeta gränsöverskridande över avdelningar för att tillsammans med dina kollegor utveckla och förbättra vår verksamhet. Vi ser att du har dokumenterad examen inom t ex administration och/eller ekonomi på lägst gymnasienivå
Vi ser att du har följande erfarenhet:
• Minst 2 års dokumenterad praktisk erfarenhet av självständigt administrativt arbete inkl. planering och uppföljning samt dokument- och ärendehanteringssystem.
• Minst 2 års dokumenterad praktisk erfarenhet av Microsoft Office.
• Hög digital mognad och erfarenhet av digitala kommunikationsverktyg.
• Mycket god förmåga att kommunicera, planera, prioritera, genomföra, följa upp och slutföra arbetsuppgifter.
• God serviceanda och ett flexibelt, problemlösande förhållningssätt.
Meriter:
• Dokumenterad eftergymnasial examen inom administration eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av kommunikationsarbete.
• Erfarenhet av administrativt arbete på svensk myndighet, inklusive arbete med GDPR.
• Erfarenhet av att jobba med dokumenthantering och arkivering.
ÖVRIGT
Anställningen som administratör avser ett vikariat, dock längst t o m 2022-08-31. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Skicka gärna in din ansökan redan idag!