OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220442
Arbetsuppgifter
Fastighetsavdelningen söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Vi är en del av fastighets- och gatukontoret och köper, förvaltar, upplåter samt säljer mark och vissa byggnader i vår roll som fastighetsägare och hamnägare. Fastighetsavdelningen förvaltar och utövar tillsyn över ca 1 800 lägenheter för sociala ändamål. Avdelningen ansvarar även för det mark-, miljö- och klimatstrategiska uppdraget för förvaltningen.
Som utvecklingssekreterare hos oss kommer du att först och främst utgöra ett strategiskt stöd till avdelningschefen för fastighetsavdelningen och dennes avdelningsledningsgrupp. Det innebär bland annat att leda arbetet med verksamhetsplanering, uppföljning, målarbete och ärendehantering, samt att arbeta med samordning, planering och framtagande av ärenden till nämnden och att skriva remissvar. Du kommer även att driva utvecklingsarbeten på uppdrag av avdelningsledningen såväl som att stötta och vägleda avdelningens övriga chefer i arbetet att utveckla sina egna och gemensamma processer.
Tillsammans med avdelningschefen kommer du också att planera och hålla samman avdelningsledningens möten och skriva minnesanteckningar men också utveckla avdelningens ärendeflöden och mötesstruktur för att öka effektiviteten och smidigheten i våra samarbeten. Du kommer även att vara den som håller samman avdelningens bidrag i förvaltningsgemensamma processer som verksamhetsplanering och uppföljning, intern kontroll och riskanalys samt förbättringsarbete.
I tjänsten ingår också att vara avdelningens representant i förvaltningens forum för verksamhetsstyrning och där du kommer att samarbeta med övriga representanter från hela förvaltningen. Som utvecklingssekreterare kommer du att arbeta mycket nära dina kollegor på enheten för att tillsammans skapa en helhet i styr- och ledningsfrågor och de strategiska processer som enheten ansvarar för.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har dokumenterad utbildning i metodik vid verksamhetsplanering, uppföljning, analys eller systematiskt kvalitetsarbete.
Du har ett par års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter ifrån en politiskt styrd organisation där du har arbetat nära en ledningsfunktion eller ledningsgrupp. Du är van vid att skriva och hantera politiska ärenden och andra tjänsteskrivelser. Har du erfarenhet av motsvarande tjänst från en kommunal organisation är detta meriterande.
Arbetet innebär ett stort ansvar som ställer krav på integritet och prestigelöshet så väl som en förståelse för innebörden av arbete med myndighetsutövning. Då tjänsten har många kontaktytor, framförallt internt, krävs det även att är kommunikativ och du har mycket god förmåga att upprätta välfungerande samarbeten. Du kommer att arbeta självständigt vilket innebär att du behöver ha god förmåga att identifiera arbetsuppgifter och driv för att se till att processer både sätts igång och slutförs.
Du behöver även ha god förmåga att producera och strukturera information och texter, samt att kunna presentera och förmedla information och kunskap i större och mindre sammanhang. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är därför ett krav. Du är en god organisatör som skapar struktur och tydlighet och som trivs i en samordnande roll med många parallella tidplaner och förutsättningar att förhålla sig till. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder ett spännande och varierat jobb tillsammans med kreativa kollegor med många olika kompetenser. Du kommer att få cirka 450 kollegor inom förvaltningen, personer med ett stort engagemang och samhällsintresse som brinner för att utveckla och bygga Malmö stad.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98