OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som kan ta den digitala B2B-kundresan till nästa nivå. Välkommen till Nordens största B2B-företag och Sveriges näst största e-handelsföretag: Tingstad.com!
OM OSS
Vi förser den nordiska B2B-marknaden med förbrukningsmaterial, arbetskläder och utrustning. Vi erbjuder över 100 000 produkter och vårt sortiment växer konstant för att möta våra kunders behov. 75% av all vår försäljning sker digitalt och vi arbetar ständigt för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Nu vill vi med din hjälp göra den digitala köpresan ännu bättre.
OM JOBBET
I denna roll har du en uppdragsgivare – vår kund. Med en djup förståelse för vad som skapar en wow-upplevelse för kunden, vad en modern kundresa innebär i praktiken och genom datadrivna beslut, företräder du kunden och är dennes röst i alla beslut som rör Tingstads e-handel.
I denna varierande och utvecklande rollen ägnar du dig bland annat åt att:
· Upprätta CX-roadmaps och identifiera områden att optimera
· Lägga grunden för nyutveckling av digitala funktioner och förbättringar genom research, omvärldsbevakning, mockup, testning och analys
· Använda verktyg för att göra A/B-tester och omsätta analysen till actions
· Driva flera projekt inom personifiering – allt från segmentering till att skapa kundunika upplevelser och användandet av kundanpassat content
· Ansvara för Marketing Funnel – bygga upp funnels genom bland annat chatt- och e-mailfunktioner
· Identifiera såväl brister som möjligheter i våra digitala applikationer, processer, kundresor och konvertering
· Upprätta och analysera den statiska kundkommunikationen på hela sajten, från notiser till köpdialoger och instruktioner som underlättar kundens köpupplevelse
VEM ÄR DU?
Du är en person som tycker det är riktigt spännande med e-handel och digitalisering oavsett om det handlar om design, teknik, kodning eller CX-kommunikation. Du drivs av att förbättra och optimera och har oftast enkelt att identifiera dessa områden. Du är proaktiv. Du tar egna initiativ och kan jobba självständigt för att ta dig i mål, men du har också en god känsla för när dina idéer behöver förankras. Du fattar genomtänkta beslut och är van vid att arbeta med big data. Du är strukturerad och har en mycket god förmåga för uppföljning och låter inget falla mellan stolarna.
ÖNSKEMÅL OCH MERITER
· Du har några års arbetslivserfarenhet inom e-handel
· Du har tidigare arbetat med UX/CX
· Du är van vid att arbeta med testning och datadrivna beslut
· Du har programmeringskunskaper inom front-end
Vi lägger allra störst vikt vid din förmåga att identifiera möjligheter och driva dina projekt i mål med gott resultat. Har du exempel som visar på detta får du gärna bifoga dem i din ansökan.
OM TEAMET
Hos oss blir du en del av en ett företag med drygt 500 medarbetare. Du ingår i ett fartfyllt team med varierande roller, ex Content Producers, e-Com Specialists, Produktionsledare, SEO/SEM Specialists, AD och Digital Controller. Med avdelningens höga medarbetarnöjdhet och låga personalomsättning kommer du snabbt att känna dig som hemma i gruppen. Vi har högt i tak, jobbar med fartfyllt tempo och kommer alltid i mål med våra projekt. Försäljning och kundnytta präglar starkt medarbetarna i gruppen.
OM TJÄNSTER OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Göteborg.
Vårt kontor ligger i fräscha lokaler i Marieholm, bara 2 km från Centralen. Arbetstider är kl. 08:00-16:30.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2022-06-17. Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Skicka ditt CV och ett personligt brev till tobias.mattsson@tingstad.se. Varmt välkommen med din ansökan!