Vi söker en verksamhetsansvarig

Vi söker en verksamhetsansvarig

Arbetsbeskrivning

Blå Assistans är en rikstäckande ideell förening i kooperativ form sedan 1994 med huvudkontor i Kristianstad och lokalkontor i Uppsala. Kooperativet anordnar personlig assistans i enlighet med LSS intentioner.
Blå Assistans arbetar för att vara det bästa valet av assistansanordnare, både för medlemmar och medarbetare, nu- och i framtiden.
Du bör ha arbetat som chef inom omsorg, gärna inom den kooperativa formen. Du ska ha ett intresse för att skapa nytta för medlemmar och medarbetare, samt både ett strategiskt och operativt förhållningssätt. Du är driven, strukturerad, lösningsfokuserad, flexibel och har förmåga att leda och uppmuntra medarbetare.
Om du känner igen dig i denna beskrivning kan det vara dig vi söker!
Som idéburen kooperativ verksamhet gör vi skillnad i vår bransch. Korta beslutsvägar och ett prestigelöst förhållningssätt gör att individen står i fokus. Tillsammans ser till att medlemmarna kan få bästa livskvalité efter individuella förutsättningar genom att hela tiden kompetensutvecklas för att ligga i framkant. Vi kommer ge dig stor självständighet och frihet i ditt arbete med ett tillhörande mandat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Våra förväntningar på dig
Som verksamhetsansvarig ingår du i ett team tillsammans med styrelse och kollegor som är placerade på olika håll i landet. Tillsammans med styrelsen ska du leda kooperativet, det innebär att din roll är att säkerställa att gällande LSS-lagstiftning, arbetssätt och rutiner fungerar på bästa sätt. Du kommer in i en verksamhetsnära roll där det förväntas att ständigt utvärdera att vi arbetar med rätt saker för att anpassa vår verksamhet. Det betyder att kvalitetssäkra det dagliga arbetet så att vi fortsätter att vara en attraktiv och trygg assistansanordnare. Som person har du ett positivt bemötande och har lätt för att samarbeta. Rollen innebär att du kommer att ha det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, budget, arbetsmiljö, kompetensutveckling och kvalitet i kooperativet. Gärna med ett intresse för digital utveckling och att du gillar att resa inom landet.
Vad vi söker hos dig
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av att arbeta i en idéburen verksamhet i kooperativ form. Du har goda kunskaper och är uppdaterad inom gällande LSS-lagstiftning och regelverk. Du har god insikt om branschen personlig assistans och vad det innebär för den assistans-berättigade. Du har arbetat några år i ledande befattning med resultatansvar och har erfarenhet av att leda och följa upp verksamheter. Du har mycket lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska. Du delar med dig av din kunskap och dina idéer för att bidra till att förbättra och utveckla vår verksamhet. Du kommer att lyckas i rollen om du är relationsskapande, lösningsfokuserad, har ett genuint intresse av att leda och utveckla människor och att styra efter ekonomiska ramar. En mycket god administrativ förmåga, ett serviceinriktat förhållningssätt och lätt för att skapa ett positivt arbetsklimat är en förutsättning för tjänsten.
För att läsa om personuppgiftsbehandling när du söker arbete hos oss tryck på följande länk: https://www.xn--blassistans-y8a.se/wp-content/uploads/2022/01/Personuppgiftsbehandling-adm-tjanst.doc
Urval sker löpande.
6 månaders provanställning
Tillträde i maj 2022
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- & rekryteringshjälp

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024