OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fresenius Kabi är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.
Fresenius Kabi står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Våra produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att förbättra människors livskvalitet.
Under mottot ”Caring for life” sätter Fresenius Kabi människan i centrum, som patient, kund och medarbetare.
I Brunna, Kungsängen, finns produktionsanläggningen för råvarutillverkning av bland annat äggfosfolipider och NaGlyP.
Är du vår nästa Assistent? Vi söker dig som trivs i en professionell och serviceinriktad roll där du kommer att assistera två av våra Managers (Supply Chain Management och Manufacturing API) i Operations Sweden Management Team och deras ledningsgrupper.
Om tjänsten:
I rollen ingår många varierande arbetsuppgifter som bl.a. innebär att stödja framtagande av presentationsmaterial och sköta kalenderhantering, mötesbokningar, tidsrapportering, kvittohantering mm.
Du använder olika IT-supportsystem, bland annat för inköp och fakturahantering. Du medverkar vid ledningsgruppsmöten där du för protokoll och följer upp handlingsplaner, planerar och sköter logistik inför övriga möten/besök inklusive externa seminarier. I rollen ingår även att ta fram statistik till ledningsgrupperna, allmänna kontorssysslor, beställa kontorsmaterial samt resebokningar. Du sköter vår interna kommunikation med hemsida och interna informationsskärmar som verktyg. Du är den naturliga kontaktpunkten för en väl fungerande kontorsassistans inom vår anläggning i Brunna.
Om dig:
Du har relevant utbildning och dokumenterat goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av en liknande roll.
Tjänsten ställer krav på hög kvalitet och servicenivå samt en god struktur med ordning och reda. Du har ett intresse för människor och en positiv attityd. Du löser situationer när de uppstår och är van att arbeta under förändring och utveckling. Som person är du trygg i dig själv, omtänksam, har ett gott eget omdöme, hög integritet och en ”can do” attityd.
Övriga kvalifikationer:
•Mycket god vana i att arbeta i Microsoft Office - Word, Excel och PowerPoint
•Erfarenhet av leverantörskontakter och vana att kommunicera med kunder på en professionell nivå
•Erfarenhet av administrativt arbete
•Stark social kompetens, strukturerad och ordningsam, lyhörd, engagerad, service minded och prestigelös
•Ett brinnande intresse för att lära och utvecklas
Tjänsten är tillsvidare med en inledande tidsbegränsad provanställning på 6 månader med start omgående. Arbetstiden är förlagd till dagtid.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Manufacturing manager Björn Carlborg 08-581 780 44, Sven Åström 0709-338 937.
Facklig kontaktperson är Karin Andersson för Unionen, 08 -581 780 11.
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval kan komma att ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Andersson
Åsa Söderquist
Malin Andersson
018 644 294
Elin Bredenberg
Elin Bredenberg
018 644 294
Frida Urtel
018-644 294
Frida Urtel
Frida Urtel
018 644 294
Frida Urtel
+46 018-644 294
Mikaela Danielsson