OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar - men också en fantastisk möjlighet. Södertälje har 85 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi. Södertälje - den kreativa kommunen Social- och omsorgskontoret ansvarar för individ- och familjeomsorgen, psykiatrin samt funktionshinderområdet. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetscontroller styr och leder du kontorets controllerarbete inom verksamhet och ekonomi. Till din hjälp har du ett antal ekonomer, centralt placerade i kommunorganisationen, som arbetar med Social- och omsorgskontorets verksamheter. Ansvarar för kontorets mål och budget-process samt uppföljningarna. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen inom ekonomi. Erfarenhet från ekonomistyrning/verksamhetsstyrning. Som meriterande räknas erfarenhet från socialtjänst och funktionshinderområdet. Södertälje kommun genomför f n en stor satsning enligt LEAN-konceptet. Tidigare kunskaper och erfarenheter från detta område räknas som meriter liksom erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Social- och omsorgskontoret arbetar med ständiga förbättringar så det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade saker på ett vinnande sätt. Vi önskar en handlingskraftig och åtgärdsinriktad person som är rak och ärlig i sin proffession. Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.