OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som verksamhetscontroller i en växande kommun som Lekeberg är ett mångfacetterat arbete där du arbetar med uppföljning och utveckling i verksamheten.
I rollen ingår även att ge stöd i verksamhetsfrågor till enhetschefer och förvaltningschef, inom socialförvaltningen, och att samverka/samarbeta inom och utanför kommunen.
Tillsammans med ledningsgruppen strävar vi efter en ständig utveckling och att leva upp till kommunens ledord - nytänkande och naturligt nära - vilket vi tycker att vi lyckas med. Fördelningen är cirka 70/30 controller/MAR.
Den tekniska och digitala utvecklingen inom välfärden arbetar vi med att införliva i våra verksamheter så att tekniken ska stödja våra arbetssätt, där har vi kommit en god bit på väg.
Vi får fler och fler personer med komplex sjukdomsbild eller omfattande livslånga funktionsnedsättningar. Vi har därför behov av en MAR som säkerställer en jämlik tillgång till hälsofrämjande, preventiva och rehabiliterande åtgärder av hög kvalitet samt att rätt kompetens tillhandahålls till alla dessa personer. Rehabilitering är komplicerat. MAR ansvarar för att nationella riktlinjer följs, att vara en del av kunskapsstyrningen, utvärdera och följa upp rehabilitering.
MAR ansvarar för att:
• stötta arbetsterapeuter i komplicerade yrkesfrågor,
• utreda och handlägga avvikelser (Lex Maria)
• samordna processen kring både rehabilitering och hjälpmedel
• avgränsningsfrågor och prioriteringar med mera.
MAR är även ett stöd för enhetscheferna gällande brukarnas rehabilitering. MAR är också ett stöd vid upphandling av olika medicin-tekniska hjälpmedel och
MAR utreder och bedömer avvikelser inom sitt ansvarsområde.
Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och vara placerad i kommunhuset i Fjugesta.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- vidareutveckla digitaliseringen inom ditt område
- systemförvaltning och samordning för förekommande IT-stöd
- hålla utbildningar
- ta fram och redovisa statistiskt underlag
- systematisk kartläggning, rapportering, analys och uppföljning av kvalitetsarbetet
- ta fram, utveckla, utvärdera och följa upp rutiner och arbetssätt
- driva vissa utredningar och projekt
- handlägga LOV
- handläggning e-tjänst.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- är legitimerad arbetsterapeut eller legitimerad fysioterapeut
- har vana av arbete i verksamhetssystem
- är van användare av Microsoft Office
- har en mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift
- har en mycket god administrativ förmåga
- har B-körkort och kan/får köra bil.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Life Care/HSL,
• kvalitetsledningssystem
• arbete i offentlig förvaltning.
Vi förväntar oss av dig att du är en person som har ett positivt förhållningssätt och är genuint intresserad av att driva förvaltningens utveckling framåt tillsammans med ledningsgruppen. Du gör det på ett prestigelöst sätt, med en öppenhet för andras idéer.
För att klara den här rollen krävs att du har en analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att se delarna i helheten. Du behöver känna dig bekväm i att tala inför grupper eftersom det ingår i din roll att hålla i utbildningar och föredra ärenden inför nämnden. Vi tror också att du är intresserad av omvärldsbevakning och av att delta i olika nätverk för att på så sätt ta tillvara på möjligheter till utveckling.
Som person bidrar du till ett gott arbetsklimat på ett positivt sätt. Rollen innebär en del kontroll och förvaltning men du motiveras av utveckling, nytänkande och förändring och uppskattar när du får möjlighet att delta och påverka i ett övergripande sammanhang.
I den här tjänsten kommer vi även att ta hänsyn till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.