Vi söker en Verksamhetsutvecklare IT till Arbetsgivarenheten

Vi söker en Verksamhetsutvecklare IT till Arbetsgivarenheten

Arbetsbeskrivning

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.



ARBETSUPPGIFTER
Då vår nuvarande förvaltningsledare för personalobjektet går mot nya utmaningar söker vi nu en verksamhetsutvecklare IT som ska fortsätta leda vårt framgångsrika förvaltningsarbete enligt PM3 med bland annat personalsystemen HR+ och Medvind.

I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med ledning, HR-partners, leverantörer med flera, driva arbetsgivarenhetens digitaliseringsaktiviteter såsom införande av nytt stödsystem för kompetensbaserad rekrytering samt digitalisering av introduktionsprocessen för nya chefer.

I rollen som verksamhetsutvecklare IT har du stora möjligheter och utrymme att bidra till och påverka vår gemensamma utveckling inom IT och digitaliseringen kopplat till arbetsgivarenhetens uppdrag och kundernas behov. Till ditt förfogande har du en styrgrupp för personalobjektet vilken du förväntas leda där bland annat HR-chef, ekonomichef och lönechef ingår. Du leder- och fördelar också arbetet i gruppen med systemspecialister på löneenheten.

Skövde kommun arbetar processinriktat där kvalitet, ständiga förbättringar och maximal nytta för kunden utgör några av de viktigaste ledstjärnorna. Som medarbetare hos oss förväntas du ha ett mycket starkt kundfokus och som verksamhetsutvecklare IT dessutom ha förmågan att representera slutkundens behov i vårt dagliga arbete med att förvalta- och utveckla våra stödprocesser.

Vi erbjuder:
- Ett viktigt arbete med varierande arbetsuppgifter
- Fina möjligheter till individuell utveckling
- Stort utrymme att påverka utvecklingen på din närmaste arbetsplats
- Förutsättningar att på flera nivåer delta i förbättringsarbete
- En modern arbetsplats
- Att vara del av ett kompetent team med härliga kollegor
- Förutsättningar att må bra på jobbet och livet i stort

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med:
- Högskoleexamen inriktning systemvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Gedigen- och flerårig erfarenhet och kunskap inom förvaltning av större IT-system, gärna enligt utgångsmodellen PM3
- Erfarenhet av arbete med att utveckla processer, arbetssätt och organisation på en avdelning med minst 20 - 30 medarbetare
- Vana från en roll där du verkat som ledningsstöd
- Erfarenhet från att självständigt drivit projekt och utfört utredningar inom IT-området
- Beställarkompetens inom IT med kravställning, uppföljning och utvärdering
- Vana från upphandlingsarbete inom IT
- Erfarenhet från arbete med kvalitetssäkring, nyckeltal och verksamhetsuppföljning
- B-körkort

Som person ser vi att du:
- I hög grad trivs med självständigt arbete
- Har lätt för att knyta kontakter, samarbeta och driva processer tillsammans med andra
- Är analytisk, strukturerad och duktig på att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt
- Har pedagogisk förmåga och lämnar tydlig information och klara besked
- Är professionell och samtidigt personlig i ditt bemötande
- Är serviceorienterad och har en djup ansvarskänsla
- Har en vilja att utvecklas som medarbetare och tillsammans med oss utveckla
vår verksamhet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsintervjuer genomförs via Teams den 30 september.

Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Löne- och avtalschef Daniel Strandberg
0500-498249
HR chef Sofia Myrman
0500-49 82 42
Löne- och avtalschef Daniel Strandberg

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


27 november 2024

Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024