OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du utveckling, digitalisering och samarbete? Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och där vi gör varandra bättre varje dag? Då kanske du är Stockholmshems nya verksamhetsutvecklare!
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med 28 000 lägenheter och närmare 60 000 hyresgäster.
I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.
Din nästa utmaning?
Stockholmshem söker medarbetare som vill vara med och ständigt utveckla boendet i hållbara bostadsområden för våra närmare 60 000 hyresgäster. Utveckling, omtanke och handlingskraft är våra värdeord som genomsyrar allt vi gör.
Som verksamhetsutvecklare kommer du jobba med alla delar av organisationen. Till en början kommer en viktig del av uppdraget vara att stötta avdelningarna med kartläggning och beskrivning av processer, med sikte på att synliggöra dessa i vårt digitala stöd.
Du kommer också leda både större och mindre strategiska utvecklingsprojekt, från analys och beslutsunderlag till planering, genomförande, överlämning och avslut. En del i uppdraget är också att vara bollplank och stöd till chefer för att identifiera behov av utveckling och vilka metoder de kan jobba med.
Du kommer samarbeta med många roller – både med chefer och medarbetare i vår operativa verksamhet som med specialister t ex i marknadsanalys, ekonomi, IT och kommunikation.
Du har din placering på Utveckling& Marknad som leds av vice VD och ditt uppdrag är att arbeta med företagsövergripande utveckling tillsammans med hela organisationen. Du får oftast ditt uppdrag från företagets ledningsgrupp. Du tillhör enheten för verksamhetsutveckling som består av fem personer och rapporterar till chefen för Verksamhetsutveckling. Vårt kontor finns på Hornsgatan 128 på Södermalm.
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du ett brinnande intresse för förändringsarbete och digitalisering, är bra på att leda och motivera andra och drivs av att samverka mot gemensamma mål. Du tänker strategiskt, förstår och tillämpar affärsmässiga principer och fokuserar på effektivitet ur ett helhetsperspektiv.
Som person är du kreativ, initiativtagande och sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du gillar många kontakter och uppskattar variation i arbetsuppgifter. Om du dessutom har nära till skratt och tror på att vi genom samarbete gör varandra bättre, då kommer du att trivas hos oss!
Din bakgrund/erfarenhet:
- Högskoleutbildning inom bygg och fastighet, samhällsvetenskap, ekonomi eller motsvarande.
- Minst 3 års erfarenhet att kartlägga och utveckla processer och genomföra workshops.
- Minst 3 års erfarenhet att driva verksamhetsutvecklingsprojekt. Kanske är du managementkonsult idag.
- Erfarenhet av digitaliseringsprojekt
Vad erbjuder vi?
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Vi erbjuder:
- En trygg och stabil anställning
- Generöst friskvårdsbidrag
- Sjukvårdsförsäkring
- Möjlighet att semesterväxla
- Ett flexibelt arbetssätt som erbjuder arbete på kontoret i kombination med arbete på distans
Intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 28 augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Skjöldebrand Ljung, chef Verksamhetsutveckling, tel. 08 508 39590. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Joakim Cassepierre, HR, tel. 08 508 39134. Facklig representant för Vision är Chantelle Small, tel. 08-508 39 508. Vi arbetar löpande med urval, så tveka inte att skicka in din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Malin Ehn
08-508 39 123