OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.
Brinner du för att hjälpa människor till rätta? Har du ett genuint engagemang för att ge bra service? Ser du breda och variationsrika arbetsuppgifter som en utmaning och en möjlighet? Då är Infocenter platsen för dig.
Infocenter vid Södertörns högskola är en administrativ service- och stödfunktion för samtliga på högskolan; lärare, studenter och administrativ personal samt externa besökare.
Arbetsuppgifter
Som informationskoordinator vid Infocenter är du högskolans ansikte utåt. Din huvuduppgift är att möta studenter, medarbetare och besökare – alla med olika behov av stöd och service. Det innebär att du kommer att hantera många olika slags frågor, ibland med korta ledtider och hög belastning. Du kommer att ge frågeställaren svar både muntligt och skriftligt, och på både svenska och engelska. Infocenter är en komplex verksamhet och du har ansvar för att frågeställningar bemöts på bästa sätt.
Du kommer att arbeta med olika digitala verktyg som stödjer Infocenters verksamhet, till exempel ärendehanteringssystem, växel, utlåningssystem och tentamensskanning.
Tjänsten innehåller också fördjupat ansvar för den del av verksamheten som rör ärenden som besökare har vid disk, växelhantering och posthantering.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som vill vara högskolans ansikte utåt. Du har en stor vilja och förmåga att leverera hög service med ett mycket gott bemötande. Du har fingertoppskänsla och förmåga att anpassa såväl kommunikationen som service efter varje frågeställares behov och situation. Du klarar av ett högt tempo med många arbetsuppgifter samtidigt där du tar ansvar för att alla frågeställningar och behov bemöts på bästa sätt. Du har en god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Du är strukturerad och har lätt att samarbeta både med kollegor inom Infocenter och med andra. Du anpassar dig lätt till olika situationer och har förmåga att ta egna initiativ.
Eftersom Infocenters verksamhet kommer att stödjas av flera system behöver du ha en god datorvana. Du ser också utvecklingsmöjligheter med digitala verktyg för att skapa en bra verksamhet.
En förutsättning är att du själv har varit student vid ett lärosäte och läst minst 60 högskolepoäng och på så sätt skaffat dig en förståelse för lärosätets verksamhet. Du har dessutom dokumenterad erfarenhet av servicearbete, till exempel från ett serviceyrke, kundtjänst eller kontaktcenter. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på Södertörns högskola. Arbete i annan kommun eller myndighet är också meriterande. Tjänsten innehåller schemaläggning varför det är meriterade om du har erfarenhet av det tidigare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat från och med 2021-06-21 till och med 2022-02-04 och omfattar heltid. Du rapporterar till enhetschefen för Infocenter. Vi vill ha din ansökan senast den 2020-05-04.
Kontakt
Frågor besvaras av enhetschef Sofia Karlsson 070-108 81 78, e-post: sofia.karlsson@sh.se.
Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.
En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.
Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.
Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner:
SACO: info.saco@sh.se
ST: Björn Åkerblom tel: 08 - 608 41 29, st@sh.se
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se
Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.