Vi söker en vikarie till vår kundsupport

Arbetsbeskrivning

Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.



Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.



Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att erbjuda E-handel i världsklass!



Ditt uppdrag
Som Customer Service Coordinator blir du en av två personer inom Customer Service på Cellbes.

Du har stor delaktighet i att utveckla och arbeta med vår kundrelation där social färdighet är ett krav. Du kommer arbeta både strategiskt och operativt med kundnöjdhet där proaktiv service är ledordet. Vi tar hjälp av externa callcenter som hanterar merparten av alla kundärenden. Du kommer tillsammans med din kollega ansvara för att föra all dialog med callcentren, utbilda deras agenter och följa upp deras arbete. En viktig del kommer även vara att implementera och arbeta för en gemensam tonalitet gentemot våra kunder. Du förväntas arbeta självständigt samt kunna prestera väl i grupp.

Du kommer bland annat att kommunicera med våra callcenter om:

- Information om vår verksamhet och marknadsplaner.
- Prognoser.
- Uppdatering och förbättring av arbetsrutiner.
- Utbildning av nya callcentermedarbetare.
- Avancerade ärenden.
- Problem som uppstår.

Utöver ovan arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Arbeta strategiskt med att implementera nya tjänster och utvärdera befintliga system och arbetssätt.
- Identifiera utvecklingsområden och målmedvetet arbeta för att hitta lösningar.
- Arbeta proaktivt tillsammans med vår inköpsavdelning och marknadsavdelning.
- Besvara kundkommentarer och frågor som kommer in på hemsidan eller Cellbes Facebooksida.
- Hantera bedrägeriförsök.
- Hjälpa vår B2B-säljare med diverse ärenden och i viss mån orderläggning.

Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kundservice, gärna inom digital kundservice. Förkunskaper inom nämnda arbetsuppgifter ovan och kunskap  av system nedan är meriterande. Flytande svenska och engelska är ett krav. Språkkunskaper i danska, finska och norska är meriterande.

De system som används är bland annat:

- Fresh Desk
- Harmoney
- Excel
- Voyado
- Nets
- Postnord Portal
- Pacsoft
- Business Manager på Facebook
- Trustpilot
- Palette

Vem är du?
Du behöver vara en person som brinner för kundkontakt och som har en mycket positiv inställning och utstrålning. Service ska genomsyra allt! Att sätta kunden först är en självklarhet för dig och du arbetar aktivt med att alltid ge kunden rätt besked genom tydlig kommunikation. För att trivas i rollen som Customer Service Coordinator är det viktigt att du gillar att arbeta i ett högt tempo, motiveras av utmaningar och drivs av att prestera.

Ytterligare information:
Tjänsten är ett vikariat pga. tjänstledighet. Startdatum är snarast möjligt och förväntas pågå till 2021-06-30. Vi tillämpar löpande urval. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Hogland via jessica.hogland@cellbes.se, sista ansökningsdag är 2020-10-16.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Grahm, Marketing Manager
033- 17 31 18
Charlotta Tångstedt, Unionen
033- 17 33 28
Maria Gepertz, Inköpschef Cellbes
033-17 32 38
Elisabeth Olsson
Elisabeth.Olsson@consortiofashion.com
Henrik Aronsson, Team Leader Web Development
henrik.aronsson@cellbes.se
Kristina Hermansson
kristina.hermansson@cellbes.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cellbes
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 16 oktober 2020

Besöksadress

Risängsgatan 4
None

Postadress

Risängsgatan 4
Borås, 50187

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024