OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.
Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.
Ditt uppdrag:
Som Customer Service Coordinator blir du en av två personer inom Customer Service på Cellbes.
Du har nära samarbete med din kollega samt resten av organisationen där din roll är att arbeta med administration och projekt kopplade till kund. Vi använder oss av externa callcenter som hanterar alla kundärenden, så det kommer alltså inte du göra, med undantag när callcentret behöver hjälp med något specifikt ärende eller i kvalitetsförbättring.
Du förväntas att med stort driv självständigt eller i grupp driva frågor till en lösning. Du kommer arbeta både strategiskt och operativt med kundnöjdhet där proaktiv service är ledordet och där du har en viktig roll som länk mellan callcentren och Cellbes organisation. Du kommer arbeta i många olika system så datorvana är ett krav och du bör också ha lätt för att lära dig nya saker.
Du kommer bland annat arbeta med:
- Administration kring in-house frågor som är kundrelaterade
- Leda eller delta i projekt
- Arbeta strategiskt med att implementera nya tjänster och utvärdera befintliga system och arbetssätt
- Identifiera utvecklingsområden och målmedvetet arbeta för att hitta lösningar
- Arbeta proaktivt tillsammans med vår inköpsavdelning och marknadsavdelning
- Besvara kundkommentarer och frågor som kommer in på hemsidan eller Cellbes Facebooksida
- Hantera bedrägeriförsök
- Hjälpa vår B2B-säljare med diverse ärenden och i viss mån orderläggning
Du kommer bland annat att kommunicera med våra callcenter om:
- Information om vår verksamhet och marknadsplaner
- Prognoser som du skapar tillsammans med din kollega
- Uppdatering och förbättring av arbetsrutiner
- Avancerade ärenden
- Problem som uppstår
Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av arbete med administration och/eller kund men allra viktigast är att du som person är nyfiken, systemkunnig och kommunikativ. Det är även meriterande om du har kunskaper inom nämnda arbetsuppgifter, systemen vi använder, språkkunskaper i danska, finska, norska eller tyska. Flytande svenska och engelska är ett krav.
De system som används är bland annat: Fresh Desk, Harmoney, Excel, Voyado, Postnord Portal, Pacsoft, Business Manager på Facebook, Trustpilot, Palette mm.
Vem är du?
Du behöver vara en person som brinner för kommunikation såväl till kollegor som till callcenteragenter och kunder. Du bör ha en mycket positiv inställning och utstrålning. För att trivas i rollen som Customer Service Coordinator är det viktigt att du gillar att arbeta i ett högt tempo, där utmaningar varvas med det dagliga arbetet.
Att jobba på Cellbes
För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medarbetare, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget.
Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medarbetare. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor, är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning https://www.cellbes.se/kundtjanst/hallbarhet
Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Ytterligare information:
Tjänsten är ett vikariat pga. tjänstledighet för studier. Startdatum är snarast möjligt och förväntas pågå ett år och med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Hogland via jessica.hogland@cellbes.se, sista ansökningsdag är 2022-01-23. Ansök https://www.cellbes.se/kundtjanst/om-cellbes/jobba-hos-oss
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Grahm, Marketing Manager
033- 17 31 18
Charlotta Tångstedt, Unionen
033- 17 33 28
Maria Gepertz, Inköpschef Cellbes
033-17 32 38
Elisabeth Olsson
Elisabeth.Olsson@consortiofashion.com
Henrik Aronsson, Team Leader Web Development
henrik.aronsson@cellbes.se
Kristina Hermansson
kristina.hermansson@cellbes.se